Un Chef american cu origini italiene, Accursio Lota, este câștigătorul Barilla Pasta World Championship 2017 – cea mai importantă competiție culinară la nivel mondial dedicată pastelor
- Tânărul Chef Accursio Lota (SUA) este marele câștigător al celei mai importante competiții din lume dedicate pastelor și bucătăriei italiene. Rețeta care i-a adus trofeul se numește „Seafood Carbonara” și este inspirată din aromele mediteranene ale Siciliei, locul în care s-a născut;
- Ediția din acest an a Barilla Pasta World Championship a adus o premieră și pentru România: Adrian Șișiu, Chef al Grand Hotel Italia, din Cluj-Napoca, a reprezentat pentru prima dată țara noastră la prestigioasa competiție. Chef-ul român a trăit o experiență unică în timpul competiției, fiind apreciat pentru viziunea proprie asupra conceptului „Viitorul Pastelor” și încadrându-se perfect în timpul dedicat preparării rețetei;
- Pastele, cel mai iubit fel de mâncare din Italia și simbolul acestei țări, devin tot mai cunoscute la nivel global, cu o creștere de 25% a consumului, în ultimii 10 ani. Grație versatilității, pastele sunt adaptabile oricărei culturi. Aceasta este și filozofia Barilla Pasta World Championship, competiția care adună anual în jurul pastelor, în același loc, tineri Chefi din întrega lume;
București, 11 octombrie 2017: Parma și Barilla și-au confirmat încă o dată statutul de icon-uri ale gastronomiei italiene, la nivel internațional. Parma, orașul care a dat delicii precum prosciutto și parmigiano, a găzduit anul acesta ce-a de-a șasea ediție a Barilla Pasta World Championship. Finala competiției a avut loc la Academia Barilla, centrul internațional creat special pentru a da mai departe întregii lumi cultura gastronomică a Italiei.
20 de tineri Chefi din 15 țări, de pe patru continente, un juriu care a reunit „crema” Chefi-lor cu stele Michelin, nenumărate celebrități, creativitate, inovație și influențe culturale, acestea au fost principalele superlative ale competiției în care s-au folosit sute de kilograme de paste.
Pentru ediția din acest an, toți concurenții nominalizați au fost „antrenați” înainte de Chefi italieni cu stele Michelin, printre care Alfio Ghezzi (Margon Locanda, Casa Ferrari – Trentino), Matteo Baronetto (Del Cambio – Torino), Lorenzo Cogo (El Coq – Vicenza), Roberto Rossi (Silene – Seggiano, Toscana) și Caterina Ceraudo (Dattilo Restaurant – Crotone).
Spiritul Italiei, în America
Participanții și-au demonstrat măiestria în bucătărie în cadrul a două probe neconvenționale care au constat în dezvoltare unor rețete de paste ale viitorului – Future of Pasta – și a unei rețete reinterpretate de Spaghetti al pomodoro, probabil cea mai cunoscută și simplă rețetă de paste din lume.
La finalul celor două zile de competiție, marele câștigător a fost desemnat Accursio Lota, Chef la Solare Ristorante, San Diego, SUA. Născut în orășelul Menfi din Sicilia, Accursio Lota are un palmares impresionant. A lucrat la renumitul Four Seasons Hotel din Milano, iar în prezent, este Chef al restaurantului Solare Ristorante din San Diego. Rețeta de paste care i-a adus trofeul competiției se va regăsi cu siguranță, de acum înainte, pe meniul restaurantului din San Diego.
Marele premiu constă într-un program de training personalizat la Școala Alma Culinary, care va include lecții predate de unii dintre cei mai de succes Chefi din lume. De asemenea, câștigarea unui astfel de premiu reprezintă o importantă rampă de lansare internațională.
Experiență unică pentru Chef-ul român
Printre cei 20 de Chefi participanți s-a numărat și un român – Adrian Șișiu, 29 de ani, Chef la renumitul Grand Hotel Italia, din Cluj-Napoca, unul din cele mai mari hoteluri din România. Deși nu s-a calificat în finala competiției, Adrian Șișiu a reușit să surprindă juriul cu rețeta de paste propusă și să se încadreze perfect în timpul competițional impus preparării rețetei.
„Sunt extrem de recunoscător pentru experiența trăită în cadrul Barilla World Pasta Championship, înseamnă foarte multe lecții învățate. Iar una dintre ele este legată de depășirea emoțiilor, pentru că numai participând la cât mai multe astfel de competiții înveți să-ți gestionezi cât mai bine emoțiile. Rețeta pe care am preparat-o s-a bazat pe proteine, fără carne și pește însă. Un preparat simplu, care să se muleze perfect pe conceptul primei zilei – Future of Pasta”, a declarat Chef Adrian Șișiu.
În cadrul etapei de pregătire pentru acest concurs, Chef Adrian Șișiu a fost antrenat Caterina Ceraudo, desemnată „Cel mai bun Chef femeie la nivel mondial”, de către Ghidul Michelin.
„În cadrul acestei competiții, Adrian a trebuit, de fapt, să înfrunte lumea, întrucât aici sunt prezenți concurenți de pe patru continente, care reunesc diverse tradiții, puse în lumină prin preparate. Mi-a făcut o mare plăcere să lucrez cu Chef Adrian Șișiu, este extrem de modest și foarte receptiv la toate sfaturile primite. Recomandarea pe care i-am dat-o înainte de competiție a fost ca preparatul său să îi reflecte personalitatea. Cred foarte mult în potențialul lui, are toate premisele să crească, deoarece nu îi este frică să asculte și să aplice toate sfaturile primite”, a declarat Caterina Ceraudo, antrenoarea lui Adrian Șișiu.
***
Despre Grupul Barilla
Fondat acum 140 de ani, în Parma, Barilla a evoluat de la o brutărie care producea produse de patiserie și paste, la un grup italian de top în industria alimentară: lider mondial în producția de paste, lider european în producția de sosuri pentru paste, lider în domeniul produselor de patiserie în Italia și lider în producția de pâine uscată în țările scandinave. Barilla deține 28 de unități de producție (14 în Italia și 14 în afara Italiei) și exportă produse în peste 100 de țări. Producția anuală atinge 1,7 mil tone, care ajung pe mesele consumatorilor din întreaga lume, sub branduri precum: Barilla, Mulino Bianco, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina, Vesta, Misko, Voiello, Academia Barilla. Încă de la deschiderea primului magazin Barilla, în 1877, filozofia lui Pietro Barilla a fost aceea de a produce mâncare bună pentru consumatori. Această filozofie personală stă astăzi la baza întregii filozofii de business a Grupului Barilla: „Bun pentru tine, bun pentru planetă”. „Bun pentru tine” se referă la faptul că Barilla îmbunătățeșțe constant produsele, motivând oamenii să adopte un stil de viață sănătos și facilitează accesul la alimente și incluziune socială. „Bun pentru planetă” înseamnă promovarea unui lanț de distribuție sustenabil și reducerea emisiilor de CO2 și a consumului de apă, în timpul producției. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: www.barillagroup.com sau twitter. @barillagroup. (Daniel Catoi – octombrie 2017)
Contact de presă: Camelia Lăzurean/ PR Manager/ tel. 0723 22 93 94