Serviciile in restaurante, cafenele si alte localuri – articole Restocracy

Ord. dupa

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Discutie cu un chelner la un restaurant din Herastrau, ajunsa repede l...

1 comentarii

Mananc zilnic de 40 de ani in restaurante, pentru ca asa a fost viata ...

Unul dintre lucrurile pe care oamenii le detesta cel mai mult la n...

4 comentarii

In restaurantele din Bucuresti, aproape fara exceptie, chelnerii au ob...

8 comentarii

Politică și Delicatețuri e un nou restaurant al lui Mircea Dinescu,...

14 comentarii

Toate bune la Aria TNB, dar dati-l afara pe cel care face trainingul c...

2 comentarii

Redeschiderea restaurantului KANE a fost unul dintre evenimentele cele...

11 comentarii

Restaurant nou, nu auzisem de el. Am trecut pe Armeneasca si l-am ...

1 comentarii

Au deschis un restaurant in padurea Baneasa, chiar vizavi de intra...

1 comentarii

 Am citit de atatea ori Caldura Mare a lui Caragiale, fil...

4 comentarii

In tarile occidentale mari se folosesc in mod curent “domnule”...

Mi-a scris cineva ca a gasit unele dintre cele mai bune mancaruri ital...

4 comentarii

... nu le dati toate procedurile in scris chiar in prima zi de la ...

1 comentarii

Asadar, ce-i nemultumeste pe clienti in restaurante?Eu am spus...

2 comentarii

In cat timp se formeaza un chelner bun?In vreo 8 ore. Cam atat...

3 comentarii

Restocracy, Expressoft si George Butunoiu au lansat un proiect de ...

Atelierul de Tarte e un bistrou pe aglomeratul si ciopartitul bulevard...

7 comentarii

Am revenit a nu stiu cata oara in casa aceea din Ion Neculce, si de fi...

6 comentarii

Faza ieri: ma opresc la o cafenea pe Calea Victoriei, Okfea, chiar...

13 comentarii

Am ajuns inapoi la Aubergine dupa aproape un an de la ultima vizita, i...

Petite, minusculul bistrou care s-a deschis in noiembrie 2017 in Piata...

De ce in cele mai multe restaurante nu sunt respectate reguli elementa...

3 comentarii

Scena in restaurant: barbat intre doua varste, pe la 40+, nu parea nic...

Nu ma duc la restaurant fara sa fac o rezervare, drumurile in Bucurest...

2 comentarii

La Placinte de la Piata Romana, cel de pe Dacia (fiindca mai e un La P...

Torna Fratre e un restaurant romanesc ce isi propune sa recupereze tot...

Nor Sky Casual Restaurant a fost descoperirea placuta a sezonului ...

1 comentarii

E3 by Entourage e unul dintre restaurantele mari ale Pietei Floreasca,...

5 comentarii

Prima mea amintire cu restaurante e veche de aproape o jumatate de sec...

O tehnica simpla de dozaj hormonalSe intampla sa scriu acum despre...

Le Consul, restaurantul frantuzesc din Aleea Alexandru 7, pare sa se f...

4 comentarii
Afiseaza
comentarii

Culmea client service-ului la OKfea, cafenea mica si juice bar in Calea Victoriei

Faza ieri: ma opresc la o cafenea pe Calea Victoriei, Okfea, chiar unde incepe strada Amzei din frumosul bulevard. O cafenea minuscula, fara scaune inauntru, insa cu doua mese mici afara, pe trotuar.

Cer un cappuccino si ma asez la masa, mai eram cu un prieten (noi in poza de jos). Dupa vreo doua minute, iese cafegiul afara, vine la noi la masa si imi spune ca e gata cafeaua. Multumesc, va rog sa mi-o aduceti! Nu, trebuie sa veniti dumneavoastra inauntru sa v-o luati! Si vreti sa spuneti ca ati venit pana afara doar ca sa ma anuntati? Daca tot ati iesit, de ce nu ati adus si cafeaua? Nu se poate, trebuie sa veniti sa v-o luati!

Bine… Si nu m-am dus sa o iau, am devenit foarte curios sa vad ce se intampla mai departe. Dupa vreo cinci minute, iarasi iese cafegiul si vine la noi la masa: Ar fi bine sa veniti sa va luati cafeaua, se raceste! Bine, o sa vin… Nu m-am dus, evident!

Alte cinci minute, iarasi iese cafegiul si vine la noi la masa, a treia oara: Sa stiti ca s-a racit chiar de tot… Bine, nu-i nimic, o beau si rece! Cum doriti… In tot timpul acesta nu a intrat nimeni in cafenea, nici la masa de alaturi nu s-a asezat nimeni. Cafegiul s-a jucat tot timpul pe telefon, il vedeam prin fereastra, ma uitam tot timpul la el, tare curios eram sa vad ce face.

Dupa vreun sfert de ceas ne-am ridicat si am plecat. I-am lasat cei 5 lei pe masa (atat e un cappuccino la ei). Insa prietenul meu a intrat in cafenea si si-a luat cafeaua, care-l astepta acolo, rece, indiferenta si rabdatoare… (GB – mai 2018)

PS: prietenul meu, care e mult mai bun la suflet decat mine, s-a dus si a discutat cu cafegiul inainte sa plece. Care cafegiu, foarte mirat de intamplare, i-a explicat ca ei sunt o „coffee 2 go”, deci clientul trebuie sa-si ia singur cafeaua. O superba lectie despre grija cafegiului ca sa nu beau cafeaua rece (a iesit de trei ori ca sa-mi spuna!) si, pe de alta parte, despre respectarea neconditionata a principiilor si a regulilor, deci…

PS2: dar „cursul de client service” nu s-a oprit aici: a intervenit si managerul in peisaj, sau patron, ce o fi el, si s-a apucat sa scrie pe Internet ca am plecat fara sa-i platesc cafeaua…

OKfea, cafenea mica si juice bar in Calea Victoriei din Bucuresti

OKfea (Calea Victoriei)

Culmea client service-ului in HORECAFaza ieri: ma opresc la cafeneaua aceasta pe Calea Victoriei, Okfea, chiar unde incepe strada Amzei din frumosul bulevard. O cafenea minuscula, fara scaune inau...

Data actualizarii: 21/08/2018

  • Florin :

    Am fost la un hotel din Cluj Napoca. Dimineata…bufet suedez. Cu toate astea, patronul hotelului a venit la mine si mi-a spus:”Mai luati o cafea, incercati si briosele, sunt foarte bune!” Suntem diferiti…din fericire! Zambetul si putina amabilitate sunt gratuite.

  • okfea :

    Foarte interesant articolul! Cu câteva mici observatii:
    1) Ati uitat sa achitati cafeaua comandata. Presupun ca stiti ce prevede legea atunci cand faceti o comanda la un bar self-service… Dar nu-i nimic, va iertam, intelegem ca a fost o testare de marketing :). Si ii multumim prietenului pentru atitudinea corecta!
    2) Apar niste conversatii in povestire care nu au avut loc… Practic ma refer, ca teoretic probabil le-ati gandit. Nu intram acum in polemica a ceea ce inseamna „coffee to go” si ce inseamna un pret de 5 lei. Presupunem ca sunteti informat si aveti cunostinte in domeniu, caci altfel… nu s-ar mai povesti, nu?
    3) Suntem mandrii de angajatul nostru, care este in stare sa gandeasca singur si sa ia decizii, sa respecte clientii care stiu sa se poarte si sa vorbeasca frumos.
    Pacat totusi ca n-ati gustat cafeaua, va mai asteptam cu alta ocazie sa ne imprietenim de data aceasta! Bineinteles, daca vreti okfea la pachet! 🙂

    • George Butunoiu :

      Am platit cafeaua, am lasat banii, cine a sustinut ca nu am platit-o? GB

      • okfea :

        In afara „cafegiului”, si camerele video… Dar sa nu insistam asupra acestui aspect, nu este cel mai important.

        • George Butunoiu :

          Nu am mai intrat in cafenea la plecare, am lasat banii afara. Probabil ca nu aveti camere de luat vederi si acolo. GB

    • Alex :

      *mândri…Și sunteți degeaba.

    • Dani :

      Consumata nu a fost, platita a fost (cafeaua).

  • liviu :

    Corecta abordarea, EL e Barista nu un amarat de ospatar !
    Si in horeca sunt clase sociale vrem nu vrem trebuie sa acceptam:)))

    • valentin :

      „Un amărât de ospătar” spuse domnul LIVIU……felicitări pentru exprimare.
      Domnul Liviu este un adevărat exemplu al clasei cele mai înalte din societatea în care AMĂRÂTUL DE OSPĂTAR nu reprezintă (conform gândirii lui Liviu) mai mult de un servitor umil pentru cei ca Dl. Liviu…..
      O zi bună domniile voastre!!!!

      • okfea :

        Din pacate asa s-a ajuns in ziua de azi, mai ales in alimentatie publica, toti suntem niste sclavi si probabil ca este prea mare efortul sa ni se vorbeasca frumos si sa ni se aprecieze calitatile specifice postului. Ma gandisem chiar sa fac un sondaj printre clienti, sa ii intreb care este motivul pentru care isi varsa nervii pe cei care vor doar sa ii serveasca cat mai profesionist…

      • UnClient :

        Unii nu ‘prinde’ ironia … Liviu tocmai persifla atitudinea ‘baristului’

  • Rossler :

    Probabil că are un șef rigid, care este centrat pe reguli ; nu este centrat pe client.
    Angajatii respectă regulile si atât; nu fac ceva in plus pentru client.