30 de milioane de Euro din Blue Ocean, nu-i rau deloc…
Dragos Petrescu este „self-made entrepreneur” in domeniul Ospitalitatii. A fondat lantul de restaurante City Grill-City Cafe, Buongiorno si Hanul Berarilor branduri proprii, si opereaza Caru’ cu Bere, Pescarus si Hanul lui Manuc branduri istorice. A fost co-fondator al lantului de restaurante La Mama, din care a iesit in 2004.
Astazi lantul de restaurante pe care il detine cuprinde 20 unitati in care activeaza 1500 de angajati. In 2016 cifra de afaceri a grupului depaseste 30 milioane de Euro, fiind al treilea grup la nivel national, in functie de cifra de afaceri, dupa McDonalds si KFC Pizza Hut.
Dragos Petrescu crede in 6 valori simple pe care le-a aliniat echipei sale: Etica impecabila, Munca sustinuta, Educatie permanenta, Loialitate in echipa, Respect in orice interactiune personala, Incredere-atitudine pozitiva.
Dragos Petrescu a intrat in industria ospitalitatii in 1999 folosind o strategie Blue Ocean intr-o piata deschisa principiului „portie generoasa la pret decent”.
Dragos Petrescu, fondatorul City Grill, afirma despre viata ca este o succesiune de scoli: unele dintre scoli cu profesori si amfiteatre, dar cele mai multe – de viata.
Dragos Petrescu este astazi Presedintele al Young Presidents Organisation in Romania, Presedintele al HORA (Asociatia Patronala din Industria Restaurantelor), Vicepresedinte in Boardul RBL (Romanian Business Leaders), Leaderul Task Force pentru Antreprenoriat în cadrul CDR (Coalitiei Pentru Dezvoltarea Romaniei)
Dragos Petrescu a inceput pregatirea din industria ospitalitatii ca francizat McDonald’s si este absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti, in 1995, al McDonald’s University, Oak Brook Illinois, in 2000, Executive MBA la ASEBUSS & Kennesaw State University in 2005 si al London Business School, MBA in 2016.
Trattoria Buongiorno Victoriei - Cantina de lux a corporatistilor din Piata VictorieiPrin 2000 si ceva s-a deschis cu mare pompa restaurantul Downtown, sau Casa di David Downtown, cum era cunoscut...
Trattoria Buongiorno Lido - Scenariu de film: Dragos Petrescu asteptand rabdator... . Lido era, cred, cea mai cunoscuta si mai faimoasa terasa din Bucuresti in vremea comunismului, generatii intregi...
Trattoria Buongiorno Primaverii, dovada ca si ilogicul are logica lui Iarasi la Trattoria Buongiorno Primaverii, dupa doi ani. Lumea tot pe terasa ingusta dinspre bulevardul Primaverii, chiar daca o ...
Hanu lui Manuc, un gigantic restaurant turisticHanu' lui Manuc e Hanul lui Manuc, nu cred ca se pot spune multe lucruri noi sau nestiute despre acest cunoscut restaurant al Bucurestiului. Cred ca ...
Gasesti ce te astepti la Hanu’ Berarilor Casa Elena Lupescu, si asta e mai degraba de bine Am revenit la Hanu’ Berarilor Casa Elena Lupescu dupa o vreme destul de indelungata si nu m-a mirat defe...
Hanu Berarilor Interbelic - Cred ca Dragos Petrescu nu a mai trecut demult pe aici...Hanu Berarilor Interbelic - Casa Soare e un alt restaurant al lui Dragos Petrescu din seria caselor istorice al...
Pescarus nu e genul meu de restaurant, insa nu pot sa nu-i felicit!Am revenit de cateva ori, e la fel. Nici nu ma asteptam la altceva, nici nu cred ca ar putea sa fie altfel un restaurant atat de ...
Caru cu Bere, o minune logistica Nu merg des la Caru cu Bere, desi il consider un restaurant traditional romanesc bun, in general, daca e sa-l masor cu altele cu specific romanesc din Bucuresti. E in...
Dragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Politehnic din Bucuresti, dar este nepracticant. De asemenea, Dragos Petrescu are un MBA absolvit la Assebus Kennesaw University si este antreprenor in industria restaurantelor din Romania inca din 1999.
Dragos Petrescu este cofondator al lantului de restaurante La Mama. Totodata, el este licentiat in cadrul francizei McDonald’s (Chicago, OakBrook, Hamburger University in 2000), dar si cofondator al Grupului City Grill (2004). In prezent, Grupul City Grill detine 19 de locatii sub sapte brand-uri (City Grill, City Cafe, Trattoria Buongiorno, Caru’ cu bere, Hanu’ Berarilor, Hanu’ lui Manuc, Pescarus) si detine o echipa de aproximativ 1500 de membri, fiind cea mai mare echipa din Bucuresti.
Din 2015 si pana in prezent, Dragos Petrescu este si Presedinte al HORA – Asociatia Patronala a Restaurantorilor din Romania.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Dragos Petrescu: In primul rand, cresterea componentei de livrari la domiciliu catre 20% din piata pana in anul 2023. Apoi, conformare fiscala integrala pana in anul 2020.
Pe de alta parte,vor aparea concepte noi de tip street food sau zone de restaurante diverse permanente.
De asemenea, se va pune accent mai mare pe calitate, inovatie si viteza, adica casual dining va fuziona cu fast food rezultand fast dining.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Dragos Petrescu: Cea mai mare influenta este data de logistica si digitalizarea din industria de restaurante. Practic, revolutia Uber va impacta zona de livrari si comanda smart. Bazele de date vor reprezenta cheia de crestere a vanzarilor. Ofertele tintite vor pastra si creste businessul. TripAdvisor si alte platforme online vor impacta major traficul de clienti.
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Dragos Petrescu: Amenajari din ce in ce mai dese si schimbari de decor chiar in aceeasi zi. A se vedea insula greceasca Mykonos anul acesta. Luminile joaca un rol din ce in ce mai important pentru ca ajuta la schimbarea atmosferei si la crearea de atmosfera.
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Dragos Petrescu: Vor disparea cele cu idee unicat (tip spectacol, nu dau nume!), dar si cele traditionale care nu se vor transforma.
In general, ca in orice business, conteaza adaptarea. Aici, in industria noastra, mai mult ca oricand trebuie sa te adaptezi trendului. Si trebuie sa fii conectat pe platformele online si pe cele de socializare. Astazi, la nivel european asteptarea de raspuns la un comentariu al clientului pe Facebook este de 7 minute in medie.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Dragos Petrescu: Peste proaspat si diverse mirodenii. Suntem departe de orice piata adevarata gastronomica. Datorita schimbarilor rapide ale logisticii cred ca si piata din Romania va deveni competitiva din punct de vedere al achizitiei de materii prime.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Dragos Petrescu: Nu cred in restaurante care fac rau.Sigur cele care nu respecta normele sanitare de securitate alimentara.Dar in Romania clientii sunt educati.EI penalizeaza imediat pe cei care nu au grija de acest aspect sau pe cei cu un concept idee nefericita.In fiecare zi , in industria ospitalitatii se inchid zeci de restaurante si se deschid altele in loc.Nu ai sansa daca gresesti.
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Dragos Petrescu: Serviciile sunt cel mai greu lucru de realizat cu succes in acest sector. Lipsa traditiei (romanii vad slujba de ospatar ca o slujba de tranzitie), a educatiei profesionale (scoli slabe de pregatire), dar mai ales emigratia (in Vest) fac o misiune dificila pentru operatorii romani in zona de servicii.
Clientii, in schimb, asteapta din ce in ce mai mult. Si asta este normal. Ei sunt din ce in ce mai educati, plimbati etc. Cred ca nivelul serviciilor va creste in viitorul imediat. Pornim de foarte jos, va aduceti aminte de anii ’90?
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Dragos Petrescu: Tarile cu traditie, precum: Franta, Italia, Spania si Grecia.
Restocracy: Care este strategia lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Dragos Petrescu: Produse si servicii mai bune, digitalizare si delivery.
Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Dragos Petrescu: Operatiuni mai bune. Baze de date mai bune. Sa ne cunoastem clientii mai bine si sa ii servim asa cum doresc ei.
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Dragos Petrescu: Mult, foarte mult! Resursa umana este critica pentru existenta noastra, asta ne face sa fim competitivi. Diminuam profitabilitatea pentru a intoarce resurse catre oameni, pentru ca preturile nu le putem creste!