CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaza de 20 de ani pe piata HORECA, fiind martor al principalelor tendinte ale fiecarei perioade. In ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate si private, oferind sfaturi practice si sprijin pentru sute de cupluri si zeci de companii din sectorul privat. Ca absolvent al UTCB – Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, a invatat inca din facultate secretele manageriale care l-au ajutat in conducerea unor echipe de diferite dimensiuni.
Restocracy: Cand v-ati decis ca acesta este domeniul in care doriti sa investiti? A existat un moment hotarator sau a venit de la sine?
Corin Romanescu: Daca vrei sa investesti in domeniul Horeca este foarte important sa ai rabdare si sa nu actionezi pe baza impulsurilor emotionale. Trebuie sa-ti controlezi emotiile si sa nu te lasi influentat de aspectele subiective. Lacomia si frica sunt cei mai mari dusmani ai investitorilor, in general. Orice informatie trebuie verificata din mai multe surse si, pe cat posibil, aceste surse sa fie de incredere. De asemenea, sa nu uitam un aspect foarte important: pentru a putea deveni investitor trebuie sa aloci timp acestei activitati si sa te implici activ in luarea deciziilor. Eu pot sa spun ca am fost omul potrivit la locul potrivit legat de aceasta investitie, insa totul a fost dublat de multa munca si perseverenta in obtinerea rezultatelor dorite.
Restocracy: Cum a luat fiinta proiectul The President?
Corin Romanescu: Proiectul a luat fiinta in vara anului 2013, iar de atunci pana in prezent brandul The President este o prezenta activa in domeniul Horeca. In 5 ani am organizat peste 1000 de evenimente private si corporate, venind in sprijinul a sute de clienti, cu sfaturi, servicii si oferte, pentru a-i ajuta in cele mai importante momente ale vietii lor; am reusit ceea ce ne-am propus, iar in momentul de fata The PRESIDENT este cel mai apreciat Centru de Evenimente din Bucuresti, un adevarat partener al clientilor. Situat intr-o zona de vis din mijlocul Bucurestiului, mai precis in Parcul Tei, pe malul lacului, spatiul este unul dintre cele mai cautate din Bucuresti, atat datorita serviciilor de calitate pe care le oferim, cat si datorita atmosferei placute si a celor 5 tipuri de saloane pe care le punem la dispozitia clientilor nostri.
Inca de la inceput mi-am dorit sa creez un spatiu deosebit in care sa existe un raport optim intre calitatea si costul serviciilor. Va marturisesc ca, in cei 5 ani de activitate, eu am fost adesea cel mai aprig critic al serviciilor pe care le-am pregatit si cel mai pretentios client, pentru a ma asigura ca oferim mereu serviciile de calitate cu care i-am obisnuit pe clientii nostri.
Restocracy: Prin ce credeti ca se deosebeste The President de concurenta sa?
Corin Romanescu: Centrul de Evenimente The President este un loc prietenos, elegant, rafinat, exclusivist, unde detaliile fac diferenta, iar conceptul special pentru reusita organizarii evenimentelor clientilor nostri este garantat de Echipa THE PRESIDENT pe care cu onoare o conduc. Situat pe malul Lacului Tei si inconjurat de vegetatia parcului cu acelasi nume, Centrul de Evenimente The President este special amenajat pentru evenimente private sau corporate, de diferite dimensiuni.
THE PRESIDENT dispune de un restaurant deschis zilnic pentru publicul larg, intre orele 10-24 si de 5 saloane pentru evenimente: salonul Roma cu o capacitate intre 60 si 150 de persoane, salonul Milano cu o capacitate intre 100 si 200 de persoane, salonul Verona cu o capacitate intre 150 si 400 de persoane, salonul Florenta cu o capacitate intre 150 si 400 de persoane, salonul Florenta-Verona (Salonul Grand Events) cu o capacitate intre 401 si 800 de persoane, alaturi de o terasa cu o capacitate de 600 de persoane (Terasa Venetia) si o piscina semi-olimpica cu o capacitate de 300 de locuri.
Serviciile oferite de The President includ meniuri all inclusive realizate de Chefi culinari, muzica si sonorizare pentru evenimente, animatori, decoratiuni si aranjamente florale, servicii foto-video, Candy Bar (bufet de prajituri), Cheese Bar (Bufet de branzeturi), Smoke Bar (pe terasa) si Fruit Bar (Bufet de fructe).
Meniul cu specific international al restaurantului ofera preparate pentru toate gusturile, iar privelistea spre lac transforma mesele luate cu prietenii, cu familia sau cu partenerii de afaceri in experiente placute.
Restocracy: Este dificil sa lucrati cu chefii bucatari dar si cu ceilalti angajati din acest domeniu? Considerati ca presupune o anumita inclinatie?
Corin Romanescu: Centrul de Evenimente THE PRESIDENT beneficiaza de experienta a doi dintre cei mai experimentati bucatari din Bucuresti: Chef Romeo Dociu si Chef Gabriel Manea. Asa cum reiese din feedback-ul clientilor care ne-au trecut pragul si care au incercat produsele pregatite de catre acestia, va pot spune ca nota pe care o merita este 10 cu felicitari. Cei doi Chefi ai nostri au o experienta de peste 15 ani in domeniul gastronomic, cu studii si workshop-uri absolvite in Centre de Excelenta nationale si internationale, iar bucatarii nostri pot satisface cele mai exigente gusturi, pot reproduce cele mai dificile retete, la care vor adauga o nota personala astfel incat experienta traita alaturi de echipa THE PRESIDENT sa fie una memorabila.
Deoarece THE PRESIDENT cuprinde o echipa de profesionisti, selectata special pentru fiecare eveniment, lucrul cu membrii echipei necesita intr-adevar aptitudini manageriale si de comunicare importante. Oricine a condus o echipa, fie ca vorbim despre una formata din 2-3 persoane sau echipe ample, alcatuite din sute de angajati, stie cat este complicat sa vorbesti cu oamenii, sa-i inspiri si sa-i determini sa te urmeze. Trebuie sa fii, de asemenea, profesionist, pentru a fi respectat si apreciat de membrii echipei.
M-am straduit sa formez aici o echipa unita, constienta de propria valoare, care sa lucreze intr-un mediu placut si prietenos. Munca in sectorul HORECA, in general, si in domeniul evenimentelor, in special, este dificila, necesita un program riguros, dar diferit de cel clasic si anumite caracteristici comune tuturor angajatilor: atentie la detalii, perseverenta, corectitudine si responsabilitate. In concluzie, da, este dificil sa lucrezi in acest domeniu, fie ca esti simplu executant sau manager, insa este o meserie frumoasa care iti ofera multe satisfactii materiale si umane.
Restocracy: Care este greseala cea mai importanta pe care cineva o poate face in acest tip de business?
Corin Romanescu: Exista, intr-adevar, mai multe greseli pe care le fac adesea antreprenorii, mai ales la inceputul activitatii in acest domeniu. Unele sunt mai putin importante si pot fi corectate pe parcurs, altele iti pot distruge afacerea. Printre cele mai des intalnite greseli ale antreprenorilor aflati la inceput, se numara:
- Alegerea unor parteneri nepotriviti;
- Lipsa unui buget prestablit, ceea ce poate determina cheltuieli mai mari decat produce afacerea;
- Necinstea in afaceri;
- Necunoasterea reala a afacerii incepute;
- Conservatorismul si lipsa de initiativa;
- Comportamentul gresit cu clientii;
- Un management defectuos al angajatilor;
- Focusul pe cheltuieli, in loc de vanzari.
Restocracy: Sunteti si un gurmand? Dar bucatar?
Corin Romanescu: Recunosc ca nu sunt un gurmand si nici un bucatar foarte bun, de aceea prefer sa las acest domeniu in grija celor care se pricep. In viata trebuie sa te concentrezi pe ceea ce stii cel mai bine si sa-ti perfectionezi abilitatile. Cei 20 de ani de experienta manageriala ma indreptatesc sa consider ca ma pricep foarte bine la partea de management al echipei si ma straduiesc sa pun accentul pe aceasta calitate.
Restocracy: Aveti un tip de bucatarie preferata? Sau un preparat favorit?
Corin Romanescu: Desigur, am cateva tipuri de bucatarii preferate, insa pe primul loc in preferintele mele se afla bucataria traditionala romaneasca. Cred ca este una dintre bucatariile care, chiar daca a suferit influentele popoarelor vecine, a reusit sa isi creeze un gust si o individualitate inconfundabile; va marturisesc ca desertul copilariei, orezul cu lapte facut in ceaun de fonta, este preparatul meu preferat. M-am nascut si am copilarit intr-o zona incarcata de farmec si poezie, astfel ca acest desert, pe care il pregatesc si eu adesea pentru copiii mei, ma intoarce cu gandul in trecut, in vremea copilariei fara griji.
Bucataria libaneza si cea chinezeasca sunt alte doua bucatarii care imi plac datorita amestecului de mirodenii, ingrediente si gusturi care le diferentiaza de alte tipuri de bucatarii; le-am descoperit in urma calatoriilor cu familia si le testez adesea in restaurantele din Bucuresti.
Restocracy: In ce v-ati fi dorit sa investiti mai mult si nu ati reusit deocamdata?
Corin Romanescu: Provin dintr-o familie cu principii solide de viata, unde tot timpul pregatirea profesionala si educatia au fost pe primul loc. De aceea, cel mai mult imi doresc sa investesc in educatia si pregatirea profesionala a celor trei copii ai mei, Maria, Ioana si Andrei. Consider ca este cea mai buna investitie pe care o poate face o persoana care are resurse materiale. Copiii sunt viitorul nostru si de nivelul lor de pregatire depinde evolutia noastra ca popor.
Restocracy: Care este cea mai mare implinire pe plan profesional?
Corin Romanescu: Ma consider un om simplu, modest, prietenos, grijuliu, intelegator, rabdator si iubitor. Sunt un om implinit care, pana in momentul de fata, a reusit sa faca ceva in viata lui, atat din punct de vedere personal, si aici ma refer la familia mea care este binecuvantata de Dumnezeu, cat si profesional. Una dintre realizarile mele profesionale de care sunt mandru este faptul ca, pe durata celor 12 ani in care am fost manager in administratia publica locala, am realizat multe dintre obiectivele de dezvoltare ale Sectorului 2; este un sentiment placut sa simti ca ai lasat ceva in urma si ca oameni care nu te cunosc personal inca iti apreciaza activitatea din anii anteriori.
Restocracy: Ce considerati ca lipseste in acest moment industriei Horeca din Romania?
Corin Romanescu: Ca in fiecare domeniu de activitate aflat in plina dezvoltare si transformare, si in industria HORECA din Romania exista aspecte mai putin placute, precum si aspecte care pot fi imbunatatite. Fiecare manager din acest domeniu are propriile pareri despre industrie. Unii pot considera ca este necesar un focus mai mare asupra clientilor si asupra pregatirii fortei de munca din domeniu, altii pot fi de parere ca trebuie sa existe o crestere mai importanta a pietei si a principalilor concurenti, precum si o concentrare mai mare asupra propriei activitati si mai putin asupra a ceea ce face concurenta; parerea mea este ca fiecare zi este o lectie de management din care toti avem de invatat, cu conditia sa fim atenti la ceea ce se intampla in jurul nostru si sa avem incredere in noi. Eu spun tot timpul ca prin munca, speranta si credinta putem obtine tot ce ne dorim in viata. Si cu un dram de noroc, desigur!
Referinte
Sper ca petrecaretii de la nuntile si cumetriile de la The President nu primesc mancarea din meniuThe President e un restaurant foarte mare, pus chiar in Parcul Tei, pe malul Lacului Tei, ajungand...
Sper ca petrecaretii de la nuntile si cumetriile de la The President nu primesc mancarea din meniu
The President e un restaurant foarte mare, pus chiar in Parcul Tei, pe malul Lacului Tei, ajungandu-se acolo pe la intrarea de pe bulevardul Lacul Tei ( 🙂 ), vizavi de Facultatea de Constructii. Mergi destul de mult prin parc pana sa ajungi la ei, ceea ce e destul de placut.
The President e, mai degraba, un grup de patru saloane de evenimente, in care intra vreo mie de petrecareti, la nevoie, dupa cum spun ei. De cum da caldura, insa, se sta numai afara, pe o terasa foarte mare si ea. Cam ciudata terasa, probabil ca facuta in multe etape, fiindca diferitele portiuni din ea nu par sa aiba legaturi de concept si de design una cu cealalta. Dincolo de terasa se mai vad niste acareturi, cred ca o piscina si alte cladiri, tot pentru ceva agrement, fara indoiala. Nu stiu daca tot ale lor sunt.
Prima portiune a terasei arata mai bine, e mai aerisita si are un aranjament unitar, insa pe masura ce mergi mai spre spate, locul devine din ce in ce mai inghesuit, mai amestecat si mai neingrijit. Muzica deranjanta pentru noi, insa ceilalti nici nu cred ca o auzeau.
Am stat mult timp la o masa soioasa, necuratata de la cei de dinainte, pana sa vina cineva sa o stearga. Si nici dupa aceea nu mi-ar fi venit sa pun telefonul sau orice altceva pe ea, ca nu a sters-o cu un detergent sau cu un dezinfectatnt, ci doar cu o carpa uda, care stersese multe alte mese inaintea ei, fara indoiala…
Meniul e provincial la The President, destul de primitiv, restaurantele mari din Bucuresti nu mai fac asa ceva de vreo zece, cincisprezece ani. Insa si clientela e destul de provinciala la The President, daca te uiti la ei mai atent, asa ca disonanta nu e chiar atat de mare pe cat pare la prima vedere. Mancarea a fost banala, desigur, insa nu de nemancat. Doua halbe de bere au avut o contributie importanta la scaderea nivelului nostru de toleranta.
Ne-am inteles bine cu chelnerii si cu chelneritele, nu am cautat noduri in papura si acolo. Noroc ca eram pregatiti sa stam, aveam de vorbit, altfel ne-ar fi enervat foarte tare aproape ceasul de asteptare pentru cele doua farfurii cu mancare de duzina.
The President e un restaurant de cartier, prepozitia si substantivul de dupa ea trebuind a fi citite si percepute ca fara pauza intre ele si indisolubil unite. Ca un adjectiv, adica. Sper ca petrecaretii de la nuntile si cumetriile de la The President nu primesc mancarea din meniul verde ferfenitit… (GB – aprilie 2018)