Au deschis un restaurant in padurea Baneasa, chiar vizavi de intrarea la Gradina Zoologica. La inceputul anului. Mare, bine facut, cu o terasa imensa. Investitie serioasa, nu ceva de mantuiala, cum am vazut la niste localuri din jur. I-au spus Lazoo Restaurant & Lounge. Cu referirea vizavi, catre “la zoo”, desigur.
Au un salon mare la parter, inalt si incapator, fara stalpi in interior care sa segmenteze spatiul. La mansarda au alte doua saloane, destul de mari si ele. Unul cu galerie pe jumatatea suprafetei parterului, cu balustrada si vedere in jos, de efect, si un salon mai separat. Toate bine amenajate, luminoase, aerisite, cu mobilier interesant.
Gradina e si mai spectaculoasa la Lazoo Restaurant & Lounge: foarte mare, cu gazonul bine facut, o parte din ea sub stejarii si teii batrani ai padurii, copertine si umbrele pentru restul. Am facut poze la toate, ma scutesc de o descriere oricum incompleta.
Toate bune pana aici, desigur. Si acum ajungem la mancare. Ma cam asteptam la un meniu provincial, ca sa fiu sincer, si chiar asa l-am si gasit. Foarte lung, mancaruri italienesti de-a valma, pastrama cu mamaliga si tot ce-ti mai trece prin cap. Evident ca n-au cum sa fie bune deodata sute de feluri de mancare, dar suntem deja obisnuiti si resemnati cu asta.
Stiam ca va fi aglomerat duminica. Am dat telefon sa fac o rezervare si mi-au zis ca nu e nevoie, gasim locuri. Mi-a dat prin minte ca a spus-o asa, doar ca sa inchida mai repede telefonul, si nu am luat prea in serios. Am rugat pe cineva sa mearga mai inainte sa tina un loc. Si bine am facut, pentru ca la poarta statea un nene bine facut care nu-i mai lasa pe oameni sa intre, fiindca nu mai erau locuri, cat de mare era terasa aceea. Am reusit sa ma strecor inauntru, insa nu inainte de a dovedi ca ma astepta deja cineva. Am stat in soare, fara umbrela, era singura masa pe care o mai gasise libera.
Preziseseram ca de aici incolo lucrurile vor merge prost, si asa a si fost. Asteptarea cu orele a fost chinuitoare, mancarea destul de banala, desi s-au straduit sa o prezinte frumos. Sigur, nu pretindeam vreo mancare fina pe o terasa care gemea de lume, insa speram sa dam peste un patron cu mai multa logica.
Presupun ca in zilele lucratoare ale saptamanii au semnificativ mai putini clienti. Nici atunci nu e o idee buna sa le pui un meniu cu o suta de feluri in brate, dar hai sa trecem peste asta. Dar in weeknd stii ca lumea va da navala, terasa si restaurantul vor da pe dinafara de atatia oameni. Si atunci, cum sa tii tu si in weekend acelasi meniu cu peste o suta de mancaruri? De ce nu o fi facut un meniu scurt de sambata si duminica la pranz, cu zece feluri, sa zicem? Insa acelea bine facute si pregatite dinainte ca sa nu trebuiasca sa le astepti cu orele. Nu ar fi fost mai bine pentru toata lumea?
- Pentru clienti, ca nu mai astepte pana se enerveaza;
- Tot pentru clienti, ca sa primeasca o mancare mai buna, chiar daca o alege dintre mai putine optiuni;
- Pentru bucatari, sa nu-i innebuneasca cu gatit zeci de feluri diferite simultan, care nu au cum sa le iasa bine toate, sa fim seriosi;
- Pentru chelneri, ca erau innebuniti, saracii, cu notatul si transmisul a sute de lucruri diferite catre bucatarie;
- Pentru patronul insusi, fiindca ar avea o rotatie de doua sat trei ori mai mare a locurilor, si ar castiga mult mai multi bani!
M-au impresionat chelnerii, alergau si munceau enorm, se straduiau sa multumeasca pe toata lumea, insa nu puteau, oricata energie ar fi avut si oricat de rabdatori ar fi ei. Chelnerita noastra a fost adorabila, chelnerul de langa ea la fel. Ne-am straduit sa le cerem cat mai putine, ca sa nu-i chinuim.
Ma uitam cum fata a stat douazeci de minute, pe ceas, ca sa fileteze unui client un peste intreg! Ca patron sau sef de restaurant, cum sa faci asta intr-un restaurant care geme de lume??? Dar provincialismul nu te paraseste asa, cu una, cu doua. Se mai scutura abia la urmatoarea generatie…
Noi zicem ca Lazoo Restaurant & Lounge e un lucru bine facut, care ar putea sa mearga foarte bine daca patronul ar avea putin cap. Nu le mai trebuie nimic in plus acolo, doar asta, putina logica. Cel mai rentabil ar fi sa tina toti chelnerii si personalul, pentru ca ni s-au parut buni si dedicati, sa lase restaurantul asa cum este, dar sa schimbe patronul. Sau sa-l trimita intr-o vacanta lunga, cat mai departe de Bucuresti. (GB – mai 2019)
Si doua intrebari scurte, la obiect:
Comentarii (1)
Stimate domn,
In primul rand tinem sa va multumim pentru descrierea facuta restaurantului LAZOO si pentru constatarile obiective pe care le-ati prezentatat. Criticile clientilor nostri si in special ale celor avizati, cum este cazul dumneavoastra, sunt foarte importante pentru noi, constienti fiind ca doar asa putem oferi acestora servicii si preparate de calitate.
Ne bucuram ca cel putin din punct de vedere al amenajarilor si a investitiei facute am avut reactii pozitive de la mai multi clienti, inclusiv de la dumneavoastra.
In ceea ce priveste lipsurile pe care le-ati constatat, probleme de altfel cunoscute si de catre noi, va asiguram ca rezolvarea acestor deficiente este tratata cu prioritate si responsabilitate din partea noastra.
Avand in vedere ca restaurantul este deschis doar de cateva luni (februarie a.c.) si clientela este atipica, am avut nevoie de o perioada minima de timp pentru a cunoaste nevoile si asteptarile celor care ne calca pragul. Nu va cerem decat putina clementa.
Asa cum ne-ati sugerat si dumneavoastra, in foarte scurt timp LAZOO Restaurant & Lounge va oferi clientilor atat un nou meniu, mai putin stufos, sperand de data aceasta adecvat asteptarilor majoritatii clientilor, cat si servicii profesioniste asa cum si noi dorim in postura de client.
Asteptandu-va sa ne calcati pragul in viitorul apropiat, cu speranta ca vom reusi ca intre timp sa punem cat mai mult in practica din ceea ce ne dorim, va asiguram de intreaga noastra consideratie!
Cu stima,
Echipa LAZOO Restaurant & Lounge