Dragoș Panait lansează, agenția de consultanță dedicată în exclusivitate afacerilor din industria HoReCa, Next Root Management Systems
După 10 ani de experiență în ospitalitate, Dragoș Panait, antreprenorul care a fondat restaurantul bucureștean Red Angus Steakhouse, în 2010, food truck-ul Steak Me Home, în 2018, și care operează hotelul Class Hotel, în București, lansează Next Root Management Systems (NRMS), o agenție de consultanță 360°, dedicată afacerilor din industria HoReCa.
Noua companie își propune să devină un partener strategic atât pentru antreprenorii aflați la început de drum, care pornesc cu un concept ofertant, dar care nu au, încă, o viziune clară asupra modalităților prin care își pot eficientiza eforturile și investiția, dar și pentru cei ce au deja o afacere în domeniu și își doresc să o extindă sau să îi optimizeze profitabilitatea. Pentru îndeplinirea acestor obiective, Next Root Management Systems propune o abordare integrată, personalizată, bazată pe analizarea premiselor și crearea de strategii și proceduri clare, care să acopere fiecare aspect, de la poziționarea afacerii, la cultura organizațională, de la fluxurile operaționale, la tehnologiile folosite, de la calitatea materiilor prime, la rețete și modalitățile de controlare a costurilor.
“Primele proiecte au pornit ca solicitări punctuale, la sfârșitul lui 2018, însă în câteva luni, am realizat că există o cerere reală, pentru care să dezvoltăm game de servicii integrate. Avem, în acest moment, două tipuri de clienți. Prima categorie este cea a antreprenorilor care pornesc un business de la zero – o cafenea, un restaurant, un food truck etc. – și care aleg să colaboreze cu noi încă din faza inițială. În acest caz, identificăm pentru ei cele mai bune opțiuni de amplasare a afacerii, utilajele necesare, realizăm fluxurile operaționale, rețetele și meniurile, stabilim furnizorii principali, marjele de cost în care trebuie să se mențină și modalitățile prin care o pot face. Acest tip de client – ce vine adesea dintr-o corporație sau dintr-o altă industrie – ne povestește despre ceea ce vrea să facă, iar noi identificăm metoda optimă prin care să îl ajutăm să își pună în aplicare ideea, într-un mod care să-i permită amortizarea cât mai rapidă a investiției. A doua categorie este formată din operatorii care au deja un restaurant, o pensiune, un hotel sau o agenție de catering, dar care nu reușesc să atingă un nivel confortabil de profitabilitate. Când preluăm un astfel de proiect, începem prin a petrece câteva zile în interiorul său, pentru a lua pulsul activității și a urmări cum se desfășoară fiecare proces. Practic, facem acest audit gratuit, ce ne ajută atât pe noi, cât și pe clienți să pornim de la o premisă comună, iar, ulterior, venim cu propuneri de îmbunătățire, bazate pe standardizare și proceduri. Aceste solutii pot fi implementate concomitent sau în etape, în funcție de rata de asimilare a afacerii, astfel încât să obținem rezultate pe termen scurt, fără să dezechilibrăm ecosistemul.”, declară Dragoș Panait, fondator Next Root Management Systems.
Anul acesta, agenția a demarat 6 proiecte de consultanță HoReCa. Durata medie a unui program este între 3 și 6 luni, în funcție de complexitatea sa, iar rezultatele în materie de profitabilitate și eficiență sunt vizibile încă din primele luni de implementare.
“Totul pornește de la proceduri stricte, consecvente, un subiect în privința căruia mulți dintre antreprenorii cu care am discutat sunt reticenți, deoarece consideră că acestea ar ștârbi din particularitățile businessurilor lor, dezumanizându-le. Experiența, însă, ne arată că, de fapt, standardizarea îți permite să ții sub control o serie de procese și să îți optimizezi resursele și costurile, pentru a te putea dedica relației cu clientul și pentru a pune în practică, într-un mod consecvent, toate acele detalii, care adaugă suflet și diferențiere afacerii tale.”, adaugă Dragoș Panait.
Antreprenorul preconizează că NRMS va încheia anul 2019 cu o cifră de afaceri de 60,000 Euro.
Industria restaurantelor, una dintre cele mai dinamice, din România
Conform HORA, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor, în București, există în prezent mai bine de 4,000 de restaurante, iar, în România, aproximativ 36,000 de unități. Zilnic, se închid între 5 și 10 restaurante și se deschid tot pe atâtea.
Printre cauzele care determină insuccesul businessurilor, se numără: absența unui plan de afaceri și a unei strategii financiare, care să le permită să supraviețuiască în primele 6 luni de la deschidere, utilizarea ineficientă a resurselor umane, lipsa controlului asupra proceselor de achiziție, fluctuațiilor de preț și de calitate a furnizorilor. În plus, mulți dintre cei aflați la prima afacere în domeniu au tendința de a se implica activ în activitățile de zi cu zi, pierzând perspectiva de ansamblu și ratând, astfel, multe oportunități de îmbunătățire și de dezvoltare.
Conform informațiilor publicate de Institutul Național de Statistică, românii au cheltuit în restaurante, în 2017, de două ori mai mult decât cu 5 ani în urmă, generând afaceri de 12,4 miliarde de lei. Nota de plată medie, pentru o persoană, la un restaurant din România este de aproximativ 120 de lei, declară reprezentanții HORA, iar valoarea sa crește de la un an la altul. (Comunicat de presa – octombrie 2019)