Kanpai Bistro, septembrie 2017
www.facebook.com/Kanpai49
0371.184.961
Asa sunt pub-urile in Japonia in zilele noastre
Am revenit la Kanpai afland in plus, intre timp, ca e un restaurant japonez in stilul „izakaya”, adica asa cum sunt pub-urile acum in Japonia.
Nimic nou de spus despre amenajare, fata de ce am scris in martie, mancarea la fel de buna, le-am pus, insa, o nota mai mare la servicii, deoarece de data aceasta nu mai erau cei doi aiuriti, ci un chelner sigur pe el si placut la vorbit. Si preturile cred ca s-au mai marit fata de cum erau in primavara. (GB – septembrie 2017)
Un restaurant japonez pentru clasa de mijloc
Kanpai e unul dintre restaurantele japoneze cunoscute deja ale Bucurestiului, care s-a pozitionat ca restaurant japonez popular (de aici si numele de Kanpai Bistro – cred ca in japoneza e Izakaya), cu mancare traditionala, fara pretentii de fine dining. Au un bucatar japonez care munceste din greu, il vezi prin geam daca stai in sala de sus.
Cladirea cu un etaj e destul de banala daca te uiti din afara, fara nicio forma, inghesuita printre blocurile din apropierea Pietei Floreasca. Au o sala mai mare la parter, lunga si ingusta, cu barul de sushi, la etaj inca una mai mica, din care vezi bucataria prin peretele de sticla.
Legat de amenajarea restaurantelor japoneze, si orientale, in general, exista dintotdeauna o controversa: e mai bine sa fie intunecoase si sumbre, in culori inchise si cu decoruri simple si saracacioase (chiar daca aparent), ca sa sugereze atmosfera de la ei, de acolo, sau sa fie ceva mai europenizate/ americanizate, dupa obiceiurile cultura occidentala?
La Kanpai au ales varianta cu atmosfera sumbra. Cladirea urata avea si asa niste geamuri mici (oare ce arhitect a putut imagina asa ceva?), iar baietii de la Kanpai le-au astupat si pe acelea cu scanduri. Minimalist in rest, banchete la perete cu niste perne cam murdare, o soba mica de fonta sau de tabla in mijloc, interesanta, ca pe vremea copilariei mele la tara.
Meniul e foarte lung la Kanpai, mi-a luat ceva sa fac media preturilor. Rezultatul final a fost incurajator, totusi, poti manca bine acolo cu preturi rezonabile, mai ales ca multe portii sunt destul de mari. Mancarea e buna, multe feluri pe care nu prea le gasesti in alta parte. Poti merge de multe ori la Kanpai si sa descoperi de fiecare data altceva interesant. Fiind mancare traditionala, totusi, fac exces de sare, de ulei si de prajeli.
Serviciul e inegal la Kanpai. La inceput am ajuns pe mana a doi chelneri foarte tineri, foarte binevoitori si dornici de a face bine, fara indoiala, insa care nu aveau nici cea mai vaga idee de ce ii plateste cineva ca sa stea acolo. Foarte saritori cand le cereai si le spuneai sa faca ceva, insa, in rest stateau si se uitau in gol, nemiscati. Daca ar fi cazut soba de fonta incinsa peste tine, de pilda, nu s-ar fi gandit ca trebuie sa faca ceva daca nu le-ai fi facut semn sau ai striga la ei, cu ultima suflare… Noroc ca un chelner mai vachi s-a prins ca e nevoie de interventia lui si a mai salvat situatia.
Kanpai e, asadar, unul dintre restaurantele japoneze de referinta ale Bucurestiului, care nu poate fi ocolit attunci cand vreti sa mancati si altceva in afara de sushi. E acolo de cativa ani, probabil va mai ramane o vreme, am vazut adesea multi clienti, in special tineri si familii cu copii. (GB – martie 2017)
Kana Hashimoto este manager, dar si actionar al locatiilor Japanos, dar si al restaurantului Kanpai, cu specific japonez. Kanpai este un pub/bistro cu mancare gatita de catre un chef japonez, pentru toate buzunarele, un sushi bar cu o atmosfera prietenoasa si multa voie buna. Acestea sunt coordonatele conceptului Kanpai. Totodata, lantul de restaurante Japanos cuprinde 4 locatii: Dorobanti, Pipera, Victoriei si Lipscani si este primul concept de Ramen-bar din Romania, care vine cu o selectie de sushi, dar si salate japoneze si sandwich-uri.
Kana Hasimoto este absolventa a UNATC, dar a dobandit o experienta consistenta in Horeca in restaurantele din Tokyo. Kana Hasimoto s-a stabilit in Romania acum mai bine de 20 de ani.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Kana Hashimoto: Conceptul de fast casual restaurants se va dezvolta foarte mult si la noi.
Ideea de food court premium in zone aglomerate (dar nu in mall-uri!) este de asemenea un trend, care va fi prezent in urmatorii ani.
De asemenea, piata de take away si delivery va creste considerabil!
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Kana Hashimoto: Nu cred ca meniurile digitale vor castiga teren, dar, apropo de tehnologie, comenzile online vor fi principala atractie in zona tehnologiei digitale. Va disparea asistenta telefonica la livrari sau rezervarile de restaurant.
Atat la Kanpai, cat si la Japanos, noi deja preluam online comenzile si de asemenea folosim cu succes „pick-up service”, adica acea comanda care poate fi ridicata din locatie!
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Kana Hashimoto: Design urban si in general atmosfera casual!
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Kana Hashimoto: Vor disparea restaurantele sofisticate si vor aparea tot mai multe business-uri mici (maxim de 20 locuri), bistro-uri de cartier, cafenele care vor avea si mici bucatarii etc.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Kana Hashimoto: Restaurantele cu volume mai mari vor face direct aprovizionarea de la furnizori externi in incercarea de a optimiza cat mai mult.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Kana Hashimoto: Cei care in general investesc foarte putin si nu respecta regulile elementare de igiena.
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Kana Hashimoto: Din pacate, la noi meseria de ospatar nu este perceputa ca o meserie in sine. Este, in majoritatea cazurilor, un job de nevoie si de conjunctura.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Kana Hashimoto: Imi plac restaurantele meditareneene cu terase mari si cu produse proaspete si simple.
Restocracy: Care este strategia restaurantului/lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Kana Hashimoto: Dorim sa extindem reteaua existenta si, incepand cu anul viitor, sa francizam conceptul Japanos si in alte orase .
Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Kana Hashimoto: Japanos este un take away fast casual restaurant, dar in care se gateste pe loc. Acesta este elementul de unicitate.
Kanpai vine cu ideea de pub/ izakaya, care pentru un restaurant japonez este iarasi un diferentiator foarte important. Nu suntem un restaurant clasic japonez unde exista o atmosfera calma, linistita… Suntem un pub casual, „mai galagios” si poate cu o atmosfera cozy si cool.
Echipa este intregita de 2 bucatari japonezi cu experienta indelungata in aceasta bucatarie. Sunt foarte putine restaurante japoneze in Bucuresti care au aceasta sansa!
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Kana Hashimoto: Nu va pot da un procent, dar partea de instruire este foarte atent privita in fiecare zi.
Kanpai Bistro, septembrie 2017 - Str. George Calinescu, Nr. 49 (Piata Floreasca)