Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmale, o antologie de texte gastronomice
Cosmin Dragomir, unul dintre cei mai cunoscuți jurnaliști culinari de la noi, anunță campania de precomenzi pentru următoarea carte: Colecționarul de Sarmale și alte povestiri culinare, la editura GastroArt.
Colecționarul de Sarmale și alte povestiri gastronomice este o antologie de articole, editoriale și studii culinare publicate în diferite media în perioada 2017-2023. Volumul cuprinde și câteva texte care au apărut în Curatorul de Zacuscă. Cartea are peste 700 de pagini, copertă cartonată și este structurată în 13 capitole tematice și este ilustrată de artistul Mihail Coșulețu. Volumul poate fi precomandat exclusiv pe carturesti.ro ( https://carturesti.ro/carte/colectionarul-de-sarmale-si-alte-povestiri-gastronomice-2378562242?p=1 )
“Așa cum nici Curatorul de Zacuscă nu a fost exclusiv despre zacuscă, nici Colecționarul… nu este o carte dedicată sarmalelor. Avem și sarmale, dar aș spune că sunt minoritare, dar nu numai. Este o carte despre gastronomie la modul general, nu una de rețete deși în destul de multe articole citez din cărți vechi de bucate. În cele peste 700 de pagini am publicat o selecție dintre textele mele scrise în ultimii 7 ani. Habar nu am dacă am scris mult sau prost sau mult și prost. Știu sigur că mai am mult de scris și că încerc să o fac din ce în ce mai bine”, Cosmin Dragomir.
Cartea va fi disponibilă în librăriile Cărturești din decembrie, iar autorul face apel la public ca să o precomande: “Este esențial pentru mine să știu cam câte precomenzi există pentru a îmi putea regla tirajul”.
Copertă personalizată
Companiile care sunt interesate să sprijine proiectul încă mai au timp să comande cartea cu copertă personalizată (detalii pe cosmin.dragomir@gastroart.ro). Volumul poate deveni cadou inspirat făcut angajaților, clienților sau partenerilor.
“Cred că este o atât o oportunitate pentru companii de sprijini cercetarea gastronomică cât și un parteneriat win-win. Nu cer bani ci vând un produs care aduce plus valoare unui brand și care poate fi privit ca o investiție de marketing/promovare dar și CSR. Este o carte în care se vorbește mult despre identitatea gastronomică românească, despre industria de profil, despre istoria noastră culinară, scrisă încât să fie accesibilă oricui.
Este și un exercițiu prin care companiile pot arăta că le pasă de cercetarea culinară și de identitatea gastronomică. Dacă investeam banii dați pe cărți în ultimii ani în reclamă pe social media acum eram și eu influencer cu zeci de mii de followers, dar prefer să rămân șoarece de bibliotecă și să cred că scrisul și cărțile nu au murit sau nu au doar valoare muzeală. Poate că o carte precum aceasta poate înlocui cozonacul și ciocolata clasice din coșurile de cadouri devenind o altfel de carte de vizită pentru companii. Cred că orice categorie de cititor are de aflat informații inedite din acest volum”, declară Cosmin Dragomir.
Despre autor
Cosmin Dragomir este unul dintre cei mai cunoscuți jurnaliști culinari de la noi. În 2017 a lansat gastroart.ro prima revistă de specialitate dedicată cercetării istoriei gastronomiei și ospitalității românești, în 2018 editura omonimă specializată în valorificarea patrimoniului gastronomic. Este, alături de Cezar Ioan și Nico Lontras, coinițiator al Congresului Național de Gastronomie și Vin și al legii Ziua Națională a Gastronomiei și Vinului.
A mai publicat:
Curatorul de zacuscă, 2021
Dulce Românie, o istorie a deserturilor de la noi, 2022 (coautor)
A organizat zeci de conferințe, dezbateri, comunicări pluridisciplinare cu tematică gastronomică, evenimente culinare.
Scrie constant pe cosmindragomir.ro, gastroart.ro, eisberg.ro, zilesinopti.ro, mindcraftstories.ro, revistatomis.ro și câteodată pe dilemaveche.ro sau vinul.ro
Vorbește tare și apăsat în calitate de gazdă în podcastul Amintiri Gustoase by Cronicari Digitali – primul podcast dedicat 100% gastronomiei.
Premii:
Gault & Millau, Asociația Națională a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism, Asociația Națională a Jurnaliștilor de Turism, HoReCa School
webstock:
2021 – locul III Best Company Blog – Salata de vorbe pentru Eisberg: #simplyfresh;
2022 – locul II Best Branded Podcasts cu #amintirigustoase by Cronicari Digitali & Electrolux)