Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schimbat denumirea și a devenit Gramont. De ce ați considerat necesară această schimbare, la 2 ani de când îl operați?
Pentru noi, schimbarea numelui din Le George în Gramont a reprezentat o oportunitate de a consolida și amplifica valorile pe care le promovăm în cadrul restaurantului, precum și moștenirea culturală a palatului Suter.
Numele Gramont face referire la Vicontele de Gramont, o personalitate culturală și politică de marcă a societății românești de la sfârșitul secolului al XVIII-lea, începutul secolului al XIX-lea. El a fost proprietarul acestui domeniu foarte amplu, din care făcea parte și clădirea în care ne aflăm.
În spiritul vicontelui, celebru pentru eleganța sa rafinată și aprecierea pentru arta și frumusețea, am dorit să transformăm restaurantul într-o societate gastronomică, un tribut adus bunului gust.
De asemenea, am fost atrași de ciclicitatea istoriei. Francez din naștere, Louis Antoine de Gramont s-a îndrăgostit de România și a decis să rămână aici. Am găsit asemănătoare și povestea chefului nostru, David Contant, Maitre Cuisinier de France, care a ales să rămână în România, în ciuda faptului că ar fi putut alege orice alt loc din lume. Este o dovadă a dragostei și dedicării față de țara noastră, pe care o respectăm și dorim să o promovăm.
Apropos de această societate gastronomică, ea a fost lansată printr-o cină la patru mâini, în care chef David Contant, Maitre Cuisinier de France, a gătit alături de Jean-Remi Caillon, un profesionist francez care, împreună cu echipa sa, a adus restaurantului Kintessence, din Courchevel, două stele Michelin. Să ne așteptăm la mai multe evenimente de acest tip, pe viitor? Fac ele parte din spiritul societății gastronomice Gramont?
Da, cu siguranță ne putem aștepta la mai multe evenimente de acest tip în viitor. Conceptul cinelor la patru mâini reprezintă foarte bine spiritul pe care dorim să îl încurajăm în cadrul Societății Gastronomice Gramont. Mă refer aici atât la experiența culinară excepțională, cât și la oportunitatea schimbului de cunoștințe și colaborării între profesioniști de top din domeniul gastronomic.
Scopul nostru este acela de a crea o comunitate în care gurmanzii, acești bons vivants, din România se pot reuni și pot aprecia mâncarea ca o formă de artă și o expresie culturală a vieții. În acest context, da, cu siguranță, ne vom delecta oaspeții cu cine-eveniment și alte experiențe la patru mâini.
Cât de repede s-au vândut locurile pentru acest eveniment? Au existat solicitări pe care nu le-ați putut onora? Credeți că există o piața de consumatori care apreciază experiențele de acest nivel și care sunt dispuși să plătească pentru ele?
Biletele pentru acest eveniment s-au epuizat în mai puțin de o săptămână de la lansare, lucru care nu ne-a surprins, ținând cont că am avut la dispoziție doar 30 de locuri. Nu am refuzat propriu-zis pe cineva, dar au existat persoane care ne-au spus că și-ar fi dorit să vină cu mai mulți prieteni sau să beneficieze de o masă mai mare, pentru parteneri de afaceri, de exemplu.
Din experiența noastră, știm că există segmente de public care apreciază gastronomia fină și experiențele multisenzoriale și sunt dispuse să plătească prețul corect pentru ele. Prin urmare, investim constant în oferire de experiențe la cele mai înalte standarde.
Aveti deja in plan evenimente similare?
Având în vedere feedback-ul excelent pe care l-am primit de la oaspeții noștri și interesul considerabil, putem confirma că avem deja în plan organizarea de evenimente similare. Suntem unul dintre restaurantele de referință ale Bucureștiului și considerăm că avem o responsabilitate de a oferi experiențe unice, memorabile. Prin urmare, da, ne angajăm să continuăm astfel de proiecte și ne gândim deja la ce ar putea urma.
Evenimentul de la începutul lunii mai a marcat și lansarea noului meniu de sezon. Ce îmi puteți spune despre el, care este viziunea din spatele său?
Noul meniu de sezon propus de restaurantul Gramont reprezintă un amestec rafinat de tehnică franțuzească de gătire, specifică regiunii Provence, cu ingrediente de calitate superioară, cum ar fi fructele și legumele românești, și produsele franțuzești, certificate “grand cru”.
Viziunea din spatele acestui meniu este să creeze o experiență gastronomică care să ducă oaspeții într-un voiaj culinar în jurul lumii. Chef David Contant își propune să folosească fiecare preparat pentru a împărtăși experiențe de viată, povești și călătorii. Destinațiile se vor schimba, de la un sezon, la altul, însă un singur lucru va rămâne constant: vom avea întotdeauna o oprire în România, țara pe care cheful o iubește și o apreciază pentru ospitalitatea sa.
Menționați ingredientele “grand cru”, puteți să îmi dați câteva exemple?
Un exemplu remarcabil este foie gras-ul pe care îl servim, realizat din ficat de la Rougié, un furnizor de încredere, renumit pentru calitatea superioară a produselor sale. Preparatul final este pregătit în restaurantul nostru, iar procesul în sine durează trei zile.
Un alt exemplu de ingredient „grand cru” pe care îl utilizăm este mușchiul de vită Salers. Această rasă de vită provine din Cantal, Franța și beneficiază de certificarea Appellation d’Origine Contrôlée (AOC). Carnea de vită Salers este renumită pentru calitatea sa, datorită condițiilor în care sunt crescute animalele – 7 luni pe an acestea se bucură de libertatea pășunilor în aer liber.
În meniul nostru veți mai găsi și Magret De Canard, care este Label Rouge, o certificare acordată de Ministerul Agriculturii din Franța pentru produsele de calitate superioară. Pieptul de rață Label Rouge provine de la rațe crescute în aer liber, hrănite exclusiv cu porumb. În conformitate cu cerințele certificatului Label Rouge, fiecare produs beneficiază de trasabilitate și de un număr unic, garantând astfel originea și calitatea acestuia.
Acestea sunt doar câteva dintre ingredientele de excepție pe care le folosim, pentru a oferi oaspeților noștri o experiență culinară autentică și rafinată. (Restocracy – mai 2023)