Cu o experienta de peste 15 ani in industriile retail si horeca, Andrei Trandaf administreaza lantul de restaurante Ready to box CHOPSTIX, din anul 2012. Acesta a absolvit Facultatea de Inginerie in Limbi Straine din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti si detine un MBA obtinut de la aceeasi universitate.
In ultimii 5 ani de cand Andrei Trandaf este responsabil cu strategia de dezvoltare a brandului Ready to Box Chopstix, lantul de restaurante a crescut vanzarile cu 135% , devenind lider pe piata locala de operatori F&B cu specific asiatic.
Lantul de restaurante functioneaza sub brandul Ready to Box Chopstix al companiei MLS INVEST TRADING SRL si include atat serviciul de home-delivery, cat si 16 restaurante in Bucuresti, Ploiesti, Timisoara, Brasov si Constanta.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Andrei Trandaf: Restaurantele vor fi din ce in ce mai specifice si se vor concentra pe fidelizarea clientilor care cauta experiente autentice.Va disparea mixul „de toate”, localurile cu meniu amestecat – romanesc, italienesc, turcesc etc. – all-in-one. Comportamentul consumatorului este din ce in ce mai orientat catre un stil de viata sanatos, lucru care influenteaza strategiile de business ale operatorilor de pe piata. Creste si va continua sa creasca segmentul eco/bio/vegan, ceea ce va avea un impact asupra segmentului de „junk-food”. In plus, pe langa autenticitate, clientii vor din ce in ce mai multa calitate, nu doar a produselor, ci si a serviciilor. In acest sens, toleranta acestora la greselile operatorilor nu mai este la fel de laxa ca odinioara.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Andrei Trandaf: Tehnologia sustine industria in sine si se vede de ambele parti ale casei de marcat. Avantajul clientului este cel mai usor de observat in rapiditate, diversitate si accesibilitate. Pentru operator, businessul devine mai dinamic. Tehnologia iti permite sa vezi mai in detaliu preferintele consumatorilor, sa reactionezi in timp real, sa iei decizii corecte si sa vii in intampinarea cerintelor acestora. Cele mai importante aspecte tin de tehnica de calcul si raportari plus inovatie. Prin inovatie, se va face trecerea de la simplul gatit la operatiuni cu scop bine definit si orientate catre client.
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Andrei Trandaf: Se insista deja din ce in ce mai mult pe design-ul interior al localurilor, pe concepte creative care sa rezoneze cu publicul tinta. Operatorii vor considera arhitectura punctul de plecare pentru orice business din domeniu. Daca pana in prezent, prioritatea operatorilor a fost cu preponderenta respectarea normelor in vigoare, pe viitor se va pune accent inclusiv pe atentia fata de profilul clientului pe care doreste sa il atraga si sa il fidelizeze, ca element cheie pentru operare. Multumirea clientului vine dintr-un cumul de factori, atat satisfactia care vine din calitatea preparatelor servite, cat si din experienta pe care i-o oferi.
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Andrei Trandaf: Vor disparea businessurile fast money, cele care ocolesc anumite norme legale in vigoare si cele fara o poveste, misiune si valori. Se vor dezvolta businessurile care au pus accent pe excelenta operationala si pe sedimentarea organizatiei. De asemenea, responsabilitatea sociala va avea un rol hotarator pentru evolutia companiilor pe termen scurt si mediu. In plus, vor avea de pierdut/suferit si localurile cu traditie care nu vor investi in adaptarea la noul curent si noile cerinte ale pietei.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Andrei Trandaf: Nu exista produse greu de gasit, ci achizitii gresite care ingradesc orizonturi. In urmatorii ani, furnizorii se vor dezvolta in acelasi ton cu operatorii. O viziune diferita asupra pietei nu le va permite sa functioneze si sa evolueze intr-un cadru optim.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Andrei Trandaf: Concurenta neloiala se va estompa de la sine. Deja este in scadere, operatorii alegand din ce in ce mai mult sa se alinieze normelor legale in vigoare, singura cale benefica deopotriva pentru client si vanzator.
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Andrei Trandaf: Desi exista scoli competente si de formare profesionala in Romania, din pacate, sistemul de educatie nu este adaptat la cerintele actuale ale pietei. Nu se pune un accent foarte mare pe calitatea serviciilor, iar lucrul acesta ajunge sa se invete exclusiv din practica si experienta personalului cu managementul. Calitatea serviciilor deriva din cultura organizationala a fiecarui operator in parte, acestia alegandu-si personalul cu care sa lucreze in functie de mai multe considerente. Scolile vocationale formatoare din tara sunt ca o „Cenusareasa” a sistemului de educatie; nu sunt vazute ca o optiune de viitor de catre tineri. Merg in aceasta directie doar daca nu au alta varianta. Drept urmare, multi ajung sa nu lucreze cu pasiune, sa nu aiba vocatie, esentiala de altfel intr-o industrie de servicii, in care calitatea joaca un rol din ce in ce mai mare.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punct de vedere al pietei restaurantelor si cu care ati vrea sa semene mai mult Romania?
Andrei Trandaf: Am apreciat intotdeauna tarile cu traditie si ale caror bucatarii au devenit asa-zis internationale, precum Italia, Grecia, China, Japonia, Mexic. Revin la acea autenticitate care consider ca este cautata si va fi preferata in continuare, in detrimentul amestecurilor de tot felul. Apreciez Romania pentru acele preparate a caror istorie multi-fatetata o poti simti inca din gust si modul in care sunt gatite.
Restocracy: Care este strategia restaurantului/lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Andrei Trandaf: Lantul de restaurante Ready to box Chopstix a crescut foarte mult in ultimii ani si si-a dezvoltat coerent reteaua de restaurante. Obiectivul nostru este sa continuam o evolutie sustenabila si in urmatorii ani, sa ne consolidam pozitia in Romania si sa ne facem simtitita prezenta in Europa, prin expansiunea in afara tarii.
Restocracy: Cu ce se diferentiaza lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Andrei Trandaf: Principalul element diferentiator al Ready to box Chopstix este atentia care ne guverneaza activitatea: de la ingredientele pe care le folosim pentru preparatele noastre, la standardele ridicate de igiena si curatenie, de la diversitatea meniului, la echipa pe care o avem alaturi de noi, in toate locatiile din tara. Oamenii, de altfel, sunt atuul nostru principal si ma bucur sa fi dezvoltat o relatie de incredere cu fiecare membru al echipei. Ne auto-definim prin imbunatatirea si dezvoltarea continua, atat a noastra personal si profesional, cat si a businessului din care facem parte. Pentru noi, un obiectiv realizat inseamna intotdeauna punctul de plecare pentru rafinarea si excelenta acestuia. Ne caracterizeaza integritatea si valorile dupa care ne ghidam si actionam.
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti?
Andrei Trandaf: Din experienta noastra, competenta oamenilor este data de mediile in care s-au format. De accea, ne tratam cu respect si simt de raspundere colegii, indiferent de experienta pe care o au in cadrul companiei. Dorim sa asiguram un mediu in care toti membrii echipei pot creste si invata cat mai multe despre meseria pe care o practica.