Serviciile in restaurante, cafenele si alte localuri – articole Restocracy

Ord. dupa

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Discutie cu un chelner la un restaurant din Herastrau, ajunsa repede l...

1 comentarii

Mananc zilnic de 40 de ani in restaurante, pentru ca asa a fost viata ...

Unul dintre lucrurile pe care oamenii le detesta cel mai mult la n...

4 comentarii

In restaurantele din Bucuresti, aproape fara exceptie, chelnerii au ob...

8 comentarii

Politică și Delicatețuri e un nou restaurant al lui Mircea Dinescu,...

14 comentarii

Toate bune la Aria TNB, dar dati-l afara pe cel care face trainingul c...

2 comentarii

Redeschiderea restaurantului KANE a fost unul dintre evenimentele cele...

11 comentarii

Restaurant nou, nu auzisem de el. Am trecut pe Armeneasca si l-am ...

1 comentarii

Au deschis un restaurant in padurea Baneasa, chiar vizavi de intra...

1 comentarii

 Am citit de atatea ori Caldura Mare a lui Caragiale, fil...

4 comentarii

In tarile occidentale mari se folosesc in mod curent “domnule”...

Mi-a scris cineva ca a gasit unele dintre cele mai bune mancaruri ital...

4 comentarii

... nu le dati toate procedurile in scris chiar in prima zi de la ...

1 comentarii

Asadar, ce-i nemultumeste pe clienti in restaurante?Eu am spus...

2 comentarii

In cat timp se formeaza un chelner bun?In vreo 8 ore. Cam atat...

3 comentarii

Restocracy, Expressoft si George Butunoiu au lansat un proiect de ...

Atelierul de Tarte e un bistrou pe aglomeratul si ciopartitul bulevard...

7 comentarii

Am revenit a nu stiu cata oara in casa aceea din Ion Neculce, si de fi...

6 comentarii

Faza ieri: ma opresc la o cafenea pe Calea Victoriei, Okfea, chiar...

13 comentarii

Am ajuns inapoi la Aubergine dupa aproape un an de la ultima vizita, i...

Petite, minusculul bistrou care s-a deschis in noiembrie 2017 in Piata...

De ce in cele mai multe restaurante nu sunt respectate reguli elementa...

3 comentarii

Scena in restaurant: barbat intre doua varste, pe la 40+, nu parea nic...

Nu ma duc la restaurant fara sa fac o rezervare, drumurile in Bucurest...

2 comentarii

La Placinte de la Piata Romana, cel de pe Dacia (fiindca mai e un La P...

Torna Fratre e un restaurant romanesc ce isi propune sa recupereze tot...

Nor Sky Casual Restaurant a fost descoperirea placuta a sezonului ...

1 comentarii

E3 by Entourage e unul dintre restaurantele mari ale Pietei Floreasca,...

5 comentarii

Prima mea amintire cu restaurante e veche de aproape o jumatate de sec...

O tehnica simpla de dozaj hormonalSe intampla sa scriu acum despre...

Le Consul, restaurantul frantuzesc din Aleea Alexandru 7, pare sa se f...

4 comentarii
Afiseaza
comentarii

Chelneri in restaurante de lux

In tarile occidentale mari se folosesc in mod curent “domnule” si “doamna”, puse distinctiv in aprope toate propozitiile in interactiunile formale de tip client service, dintre client si prestatorul serviciului: Very well, sir! Madame, you are perfectly right! Madame, c’est entierement ma faute, je suis absolument desole! Oui, monsieur, deux saucissons! Sunt niste markeri care au un rol clar, niste instumente de lucru in context, prin care se transmite ca in acel loc sunt respectate niste protocoale sociale si ca esti pe un teren cunoscut.

In Romania nu s-a folosit niciodata acest cod, pana acum cativa ani, cand au inceput sa apara si in discutiile de client service de aici. Destul de timid si, deocamdata, limitat doar la serviciile de lux. Se va raspandi catre toate nivelurile, desigur, dar treptat, de sus in jos, si vor trece ani buni, poate chiar o generatie pana va ajunge si in magazinele de cartier din orasele mici.

Insa unii nu mai au rabdare si forteaza, uitand unde sunt, adesea obtinand efectul pe dos celui dorit de ei, cand nu sunt chiar caraghiosi de-a binelea. Cand sunteti intr-o pizzerie sau un mic bistrou de cartier si in fiecare propozitie un chelner asudat strecoara cate un domnule, nu va vine sa ridicati din sprancene? Prea bine, domnule! Am notat, domnule! Deci avem doi mici cu mustar si o ciulama, domnule! Doriti si un ardei iute, domnule? Mamaliga si mujdeiul vin si ele imediat, domnule! Pofta buna, domnule!

Tocmai am fost la un restaurant abia deschis, curios sa vad detaliile, pentru ca acestea fac, adesea, obiectul articolelor mele. Restaurant frumos, mancare buna, preturi maricele. Stiam dupa investitie ca se pozitioneaza sus, asa ca m-a cam surprins sa vad chelnerii imbracati in costume de marinar. Cele cu dungi, de punte, nu cele albe, de ceremonie. Dar si mai mare surpriza a fost cand au inceput marinarii sa vorbeasca: Prea bine, domnule! De indata, domnule! Intrutotul, domnule…

Nu am vorbit cu multi marinari pana acum, dar cred ca nici cei de pe Canalul Manecii sau de pe Tamisa nu sunt atat de scortosi, ca sa nu mai spun de cei de mai aproape, din Mediterana sau de pe Dunare.

Ceva parea sa nu se potriveasca in serviciile de la acel restaurant. Prima senzatie a fost ca nu sunt sinceri chelnerii. Or, de aici si pana la a presupune ca mai sunt si alte nesinceritati in locul acela, e doar un pas. De ce isi asuma acest risc, ce castiga in schimb? Greu de ghicit pentru mine… Poti vinde la fel de scump si fara acesti identificatori. Studiile, dar si experienta de zi cu zi confirma asta. Ba, mai mult, arata clar ca asteptarile si preferintele clientilor s-au schimbat semnificativ in ultimii zece ani, si nu se prevede niciun punct de inflexiune in viitorul apropiat. Trebuie doar citite aceste studii, e mult mai ieftin decat sa ajungeti la aceleasi concluzii dupa cativa ani si dupa multi clienti pierduti…

Si o scurta intrebare, ma ajuta ca sa pozitionez bine sistemul de referinta fata de care ma raportez cand imi scriu articolele:

Cum vi se par chelnerii imbracati in marinar si cu un comportament si limbaj foarte ceremonioase?

View Results

Loading ... Loading ...
Corto Maltese

Poti manca foarte bine si elegant si fara bucatarie fina. La Corto Maltese, de pilda...Am mai fost de cateva ori la Corto Maltese, si de fiecare data am mancat bine si foarte bine. Ultima da...

Data actualizarii: 29/12/2018

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close