Georgios Malideros are de 29 ani si s-a nascut in Grecia, dar in prezent locuieste in Romania. Este licentiat in Administrarea Afacerilor si a studiat Finante si Contabilitate la Universitatea din Londra.
De 4 ani Georgios Malideros este administrator al restaurantului Osho Primaverii, iar de 3 ani este si fondator, respectiv administrator, al lantului fast food Oro Toro.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Georgios Malideros: Piata restaurantelor nu cred ca o sa se schimbe major in urmatorii 5 ani. Conceptul de street food, aparut mai de curand in Romania, o sa aiba o crestere mai mare fata de celalalte concepte, inclusiv fata de healthy food. In ceea ce priveste localurile, cred ca in curand o sa apara si la noi food hall-urile, pe care le intalnim in strainatate.
Treptat, cred ca o sa dispara localurile cu meniuri internationale, pentru ca se mareste zilnic concurenta in domeniul. De aceea, toti trebuie sa ne concentram pe ceea ce facem cel mai bine, si nimeni nu poate sa fie bun la toate.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Georgios Malideros: Tehnologia este bine venita tot timpul, in orice domeniu. Astazi, tehnologia ajuta in organizarea si in controlul businessului in timp real. Ea ne ajuta in bucatarie, unde sunt cuptoare la care doar apasi niste butoane si se prepara mancarea singura. Parerea mea este ca ne putem astepta la o evolutia in care mana bucatarului, spre exemplu, sa nu fie atat de importanta pentru prepararea unei farfurii.
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Georgios Malideros: Nu sunt cel mai potrivit sa vorbesc despre decoruri sau amenajarea, dar totusi cred ca fiecare restaurant trebuie sa spuna clientului o povestea. Daca e, spre exemplu, un restaurant italian in Romania as vrea sa ma faca sa ma simt ca in Italia s.a.m.d.
Referitor la dimensiunile restaurantelor, cred ca trebuie dimensionate dupa cerere si dupa clientela, elemente care trebuie sa fie luate in calcul si puse ca tinta. Nu se poate ca un restaurant care vine cu un meniu mediu de 200 lei sa aiba aceleasi dimensiuni (spatiu interior) ca un restaurant cu meniu de 20 lei. In general, sunt de principiu ca fiecare metru patrat din local trebuie utilizat eficient.
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Georgios Malideros: Parerea mea e ca vor disparea restaurantele care nu fac treaba buna. De aceea, orice business ar putea sa aiba succes, daca ofera calitate a serviciilor si a mancarii.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Georgios Malideros: Multe produse sunt greu de gasit in Romania si asta se intampla pentru ca sunt foarte putini furnizori care ofera calitate si constanta pentru produsele pe care le importa sau distribuie. Noi testam aproape zilnic furnizori si produse noi, care ni se aduc, unele fiind chiar bune. Am avut exemple unde ni s-a dus prima data o marfa extraordinar de buna si la a doua comanda nu am mai regasit aceeasi calitate. Furnizorii, care sunt profesionisti si ofera calitate clientilor, cred ca sunt deja consacrati, dar exista loc si pentru altii la fel de buni sau chiar si mai buni.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Georgios Malideros: Cred ca fac rau investitorii care nu au experienta in domeniul si nu angazeaza oameni cu experienta, care sa dezvolte businessul. Rau s-ar putea sa mai faca si investitorii care urmaresc sa-si amortizeze investitia intr-un singur an (fast money).
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Georgios Malideros: Serviciul trebuie sa fie impecabil, parerea mea, indiferent de restaurant. Cand cerem bani clientilor pentru mancare, in pret este inclus si serviciul, iar clientul trebuie sa fie multumit pentru ca, pana la urma, serviciul este un element foarte important pentru un business in Horeca. In urmatorii ani s-ar putea ca serviciul sa se automatizeze si sa nu mai fie atat de mare interactiunea umana.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Georgios Malideros: In Grecia, si zic asta nu pentru ca sunt eu grec, segmentul de Horeca este dezvoltat destul de bine. Imi place in Grecia, unde vad ca investitorii vor sa incerce si lucruri noi pentru a avea succes. Clientii l-au dat o sansa si ei i-au facut sa le placa acea locatie. In Romania inca vedem restaurantele care se mentin in norme rigide, standardizate, si nu prea vedem nimic nou.
Restocracy: Care este strategia restaurantului/lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Succesul restaurantului Osho vrem sa il multiplicam si in afara Romaniei, iar cu Oro Toro as vrea sa ajungem in toate orasele din Romania cu peste 100.000 de locuitori.
Restocracy: Cu ce se diferentiaza lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Georgios Malideros: Noi nu ne comparam cu competitia niciodata pentru ca cred ca nu face bine nimanui sa te uiti la ce a facut competitia. Noi ne uitam la clientii nostri, care dorim sa fie multumiti si, prin ei, sa aducem si mai multi clienti.
Lucram in fiecare zi cu lucruri noi, care s-ar putea sa placa clientilor nostri. Tot timpul ne gandim la ei si este unul din lucrurile pe care il spunem si furnizorilor nostri, cand vor sa ne propuna un produs nou. Noi il testam pe clienti si, dupa feedback-ul lor, ne hotaram daca il introducem sau nu, pentru ca ei decid ce doresc sa manance.
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Georgios Malideros: Sunt de principiul ca toata lumea, care aduce un plus valoare business-ului, trebuie sa fie platita in conformitate cu eficienta. In compania noastra avem multe exemple de oameni care au fost initial angajati casieri si astazi, spre exemplu, sunt manageri de locatie la Oro Toro. Noi incercam sa avem un mediu prietenos la locul de munca, unde angajatii sa se respecte unii pe alti. In acelasi timp, si ei trebuie sa respecte locul de munca si fiecare trebuie sa fie responsabil pentru ceea ce a fost angajat sa faca.
Referinte
Osho - Ce bine ca spala cosurile de paine cu detergent dupa fiecare client in parte...Osho a fost primul mare steakhouse din Bucuresti, cu brand, din cate stiu eu. Au mai fost niste restaurante in...