Hard Rock Cafe
www.facebook.com/hardrockcafebucharest
0212.066.261
Hard Rock Cafe: cartofi, aripioare de pui si hamburgeri la pret de foie gras
Credeam ca lumea se duce la Hard Rock Cafe mai mult pentru spectacole, insa am vazut destui oameni si cand nu se auzeau decat broastele din Herastrau in jur.
E un restaurant imens, amenajat asa cum te-ai si astepta sa-l gasesti, de fapt, cu tot felul de lucruri si obiecte legate de muzica americana. Au si un magazin din care le poti lua si pentru acasa, daca esti dintre aceia care isi tapeteaza dormitorul cu pozele cantaretilor. Teasa e surprinzator de mica, fata de imensitatea salii, si e destul de banal amenajata.
Meniul de la Hard Rock Cafe e american, asa cum te-ai si astepta, iarasi. Salate, multi cartofi, diverse sandviciuri si street-food-uri cu denumiri mexicane, burgers, piept si aripioare de pui, coaste de porc, afumatri, calamari pane si tot felul de alte lucruri pe care nu indraznesti sa-i spui doctorului ca le-ai mancat. Si sosuri grele, evident. Multe sunt bune la gust, dar atat cat poate sa fie o astfel de mancare americana, facuta doar sa-ti astampere foamea.
Serviciul a fost bun, destul de rapid, cu chelneri tineri si cu multa energie. Nu prea ne-am inteles cu o chelnerita care nu stia sa spuna altceva decat ii spusesera la trainingul de la angajare, insa era un alt chelner fasnet in apropiere care s-a prins si care a rezolvat o parte dintre probleme.
Sa zicem ca mergeti la un restaurant din Bucuresti, si ca nu sunteti singur. Ii spuneti dinainte chelnerului ca vreti sa impartiti felurile de mancare, sa le puna pe mijloc si isi ia fiecare de acolo. Toti chelnerii din Bucuresti, aproape fara exceptie, va pun felul de mancare exact in mijloc si apoi asteapta sa-si bage fiecare furculita in farfuria comuna si sa manance da acolo. Daca nu ii ceri niste tacamuri separat pentru acea farfurie comuna, nu-i da prin cap sa aduca.
Nicio surpriza, deci, cand si chelnerita de la Hard Rock Cafe a facut la fel, desi insistasem dinainte ca vom imparti mancarea in trei.
Diferentele dintre chelneri incep sa fie vizibile la urmatoarele feluri. Unii dintre ei iti aduc deja un tacam separat la al doilea fel, bazandu-se pe discutia si rationamentul de la cel de dinainte. Insa altii nu. Incepi iar discutia cu tacamurile, si stai cuminte si astepti pana vine si al doilea set.
La fel si cu chelnerita noastra de la Hard Rock Cafe. Al doilea fel de mancare vine tot fara tacamuri, desi ii explicaseram deja ca nu vrem sa mancam „la comun”, de la cel de dinainte. A zis da, sigur, si a adus un set de tacamuri.
La al treilea fel, la fel! Tot fara tacamuri, iarsi explicatie ca nu vrem sa mancam „la comun”, toti cu furculitele in aceeasi farfurie. Cred ca daca s-ar fi ocupat de noi chelnerul cel fasnet s-ar fi prins din prima, si ar fi primit si ceva bacsis la sfarsit…
Preturile sunt mari la Hard Rock Cafe, o masa din aceasta „americana” in doi, cu un vin european bun iti scoate repede 300 de lei din portofel, daca nu si mai bine.
Erau multi clienti la Hard Rock Cafe, unii dintre ei si cu copii si cu intreaga familie. De ce dau ei atatia bani ca sa manance cartofi si piept de pui, nu prea inteleg. Dar sunt banii lor, nu ai mei… (GB – aprilie 2017)
Salonul si sala de spectacole Hard Rock Cafe
Terasa Hard Rock Cafe
Hard Rock Cafe București lansează, în premieră pentru celebrul lanț internațional, Premium Barbeque Box și Burger Box, sub umbrela unui concept nou pe piața restaurantelor din România: ”Do ...
Hard Rock anunță cea mai amplă inovare a meniului, având ca vedetă premianții Steak BurgersNoul meniu se lansează oficial astăzi și include peste 20 de produse noi, printre care și o pre...
De pe 17 pana pe 19 august ne bucuram la superlativ de cel mai indragit desert al verii - Hard Rock Cafe te invita la Ice Cream Festival, ca sa incerci inghetata in fel si chip. O vei regasi in meniul...
Seria petrecerilor estivale continuă la Hard Rock Cafe cu arome și acorduri mexicane la Tequila Party! Pe 24 iulie Ziua Tequilei este sărbătorită cu o ofertă specială la delicioasele cocktailur...
Hard Rock Cafe declară seara de 19 iulie prilej de delectare pentru iubitorii de peşte şi de fructe de mare! Bucăţi de somon proaspăt şi aromat, creveţi sau dorada vor sfârâi pe grătarul î...
De ziua Hard Rock Cafe, Original Legendary Burger va costa doar 2,8 lei, echivalentul a 71 de cenți, ca în 1971Povestea Hard Rock Cafe a început când doi americani care trăiau în Londra și-...
Bon voyage! Celebrul World Burger Tour, găzduit anual de restaurantele Hard Rock Cafe, se întoarce cu promisiunea unor noi arome din diverse colţuri ale lumii. De la New York-ezul Big Little Italy,...
Hard Rock Cafe incepe anul cu noi tentatii: de pe 12 ianuarie din meniul restaurantului vor face parte, pentru un timp limitat, o serie de preparate apetisante in care vedeta este orezul. Ce...
Marius Baban, General Manager Hard Rock Cafe Bucuresti, si-a inceput cariera in Pizza Hut la varsta de 20 de ani. Zece ani mai tarziu, in 2007, cand pe piata restaurantelor din Romania intra unul dint...
Marius Baban, General Manager Hard Rock Cafe Bucuresti, si-a inceput cariera in Pizza Hut la varsta de 20 de ani. Zece ani mai tarziu, in 2007, cand pe piata restaurantelor din Romania intra unul dintre cele mai notorii branduri ale lumii, Marius Baban a intrat in echipa Hard Rock Cafe mai intai ca Manager Operational, iar apoi ca Training Manager, pozitie pe care a ocupat-o pana in 2015, cand a preluat functia de General Manager.
Acum, la 40 de ani, Marius Baban conduce o echipa de 90 de angajati, alaturi de care a castigat numeroase premii oferite de specialistii din industria Horeca din Romania, ocupand an de an, un loc bine-meritat pe podiumul celor mai bune restaurante casual cu specific strain in topurile Food & Bar Magazine Awards, Romanian Digital Travel Awards si Romanian Top Travel Awards. Pentru rezultatele deosebite obtinute, Marius Baban a primit anul acesta distinctia „GM of the Year”, ce se ofera in reteaua Hard Rock International celui mai bun manager de franciza din intreaga lume.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Marius Baban: Cred ca vom sesiza o accelerare a serviciilor oferite – restaurantele vor pune mai mult accent pe rapiditatea cu care isi vor servi clientii si vor cauta, deopotriva, sa faciliteze prin intermediul tehnologiei posibilitatile de a transmite comanda mai usor, mai clar, mai prietenos. Intrucat nevoile de baza ale clientilor vor ramane, cel mai probabil, neschimbate – accesibilitate, facilitati, existenta locurilor de parcare s.a.m.d., restaurantelor nu le ramane decat sa eficientizeze relatiile cu acestia si sa le ofere servicii mai rapide si mai personalizate. In paralel, vom asista si la o dezvoltare tot mai accentuata a pietei de delivery, Romania aliniindu-se trendului existent la nivel mondial.
Oamenii vor cauta sa diminueze risipa de alimente, sa consume produse proaspete, locale si eco-friendly, iar companiile care vor reusi sa se adapteze acestui trend vor fi cele care se vor bucura de succes in viitor. Un model de servicii din S.U.A care cred ca va fi imprumutat in curand este Blue Apron – clientul comanda ingrediente bio pe care le primeste acasa, alaturi de o reteta, si pe care le poate prepara singur.
In plus, cred ca vor aparea concepte noi de restaurante, care vor cauta sa lege cu clientul o relatie pe toate palierele: vizual, estetic, emotional, tehnologic s.a.m.d. Restaurantele nu se vor mai limita doar la a avea un meniu bogat, ci vor cauta sa serveasca meniul intr-un pachet complet – decor, servire, facilitati, evenimente, aplicatii, social-media etc. Toate acestea vor fi adaptate pentru a deservi tipologiile variate ale consumatorului modern – cunoscator, pretentios, concentrat pe mancarea sanatoasa, care apreciaza inovatia si isi exprima parerea in mediul online.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Marius Baban: Tehnologia va ocupa un rol tot mai important pe partea de administrare si management, acolo unde toate eforturile vor fi depuse pentru a creste eficienta serviciilor oferite. Vor aparea echipamente mai performante atat pe zona de bucatarie, cat si pentru bar, care vor creste nivelul calitativ al produselor si vor asigura controlul tot mai atent al normelor de siguranta alimentara. Din ce in ce mai multe restaurante vor integra in activitatea lor zilnica aplicatii online pentru rezervari si comenzi, cat si sisteme de loializare prin programe proprii sau agregatori. In plus, integrarea acestor noi tehnologii intr-un sistem de management complet, va duce la o mai buna gestionare a resurselor si la un control al calitatii tot mai eficient. Tot tehnologia va fi cea care va sustine promovarea restaurantelor sub forma unei experiente totale. Oferta unui restaurant nu se va mai rezuma doar la meniu si servire, ci acestea vor fi vandute impreuna cu conceptul si povestea din spatele lui. Iar tehnologia va sustine acest proces, prin intermediul retelelor de social-media, prin delivery, prin ajustarea serviciilor in raport cu statisticile inregistrate pe consumatori, prin fidelizarea clientului si crearea unei relatii directe si permanente cu acesta.
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Marius Baban: Intr-o directie creativa si tematica. Restaurantele se vor deschide pornind de la concept, de la idee, de la vizual, iar acestui concept i se va crea un meniu pe masura. Se va imprumuta si aici tot mai mult din specificul occidental. Localurile vor fi mai mici, mai intime, cu mese mai inghesuite decat eram obisnuiti pana de curand, cu tematici bine definite si design adecvat pentru toate tipologiile clientului modern.
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Marius Baban: Vor ramane pe piata cei care inteleg trendurile si care se vor adapta nevoilor clientilor, oferindu-le acestora o experienta peste asteptari, fiecare prin specificul sau. Se vor dezvolta, in schimb, cei care vor avea un concept bine definit in spatele brandului, care vor tine clientul intotdeauna conectat si interesat prin meniuri noi, evenimente, happening-uri, campanii etc., care vor utiliza orice canal de comunicare conventional si tehnologic pentru a fi mereu in atentia clientului si, nu in cele din urma, care vor pune accent pe calitatea preparatelor si a serviciilor ireprosabile.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Marius Baban: Gasim produse de calitate in Bucuresti, insa problema este reprezentata de constanta pe care o pot asigura anumiti furnizori. Cea mai mare provocare a noastra este sa mentinem calitatea ingredientelor la standardele internationale ale brandului Hard Rock Cafe, si reusim sa facem asta cautand in permanenta cele mai bune produse, atat pe plan local, cat si international. Ne-am dori, insa, sa existe mai multi furnizori pentru unele produse, iar concurenta ar imbunatati oferta catre clienti. Spre exemplu, oferta este redusa pentru carne si panificatie conform specificatiilor Hard Rock. Dar prevad ca lucrurile se vor schimba in bine. Furnizorii vor fi fortati de catre restaurante, care vor fi fortate la randul lor de catre clienti, sa aduca marfa de buna calitate si proaspata. Nu va mai dura mult pana cand cei care stiu sa aprecieze un preparat mediteranean sau un steak adevarat, de exemplu, sa refuze sa mai consume alternative mai putin sanatoase sau mai slab calitative, asa cum li se ofera, uneori, acum.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Marius Baban: Niciun restaurant nu face rau pietei gastronomiei publice din Romania. Toate au clientii lor si toate s-au infiintat ca urmare a cererii existente in piata.
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Marius Baban: Piata se confrunta, momentan, cu o criza de personal. O alta problema este reprezentata de lipsa scolilor de profil. Meseria de ospatar nu este perceputa ca o meserie in sine, motiv pentru care oamenii sunt greu de motivat sa se perfectioneze in acest domeniu. Din fericire pentru noi si clientii nostri, brandul Hard Rock Cafe este recunoscut in intreaga lume pentru nivelul ridicat de performanta si calitate inregistrat pe zona de servicii. In reteaua HRC se pune un accent deosebit pe perfectionarea personalului, exista programe de training dezvoltate la nivel international si aplicate cu strictete in fiecare unitate de franciza. Ca dovada, de un an de zile, suntem mandri sa fim Centru International de Training pentru Hard Rock, si avem in mod regulat manageri operationali din alte restaurante HRC in training la noi, in Bucuresti.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Marius Baban: Apreciez Italia pentru prospetimea si calitatea produselor. Restaurantele din Romania nu trebuie sa semene cu cele din alta tara, insa pot imprumuta de acolo atentia pentru detalii, grija pentru clienti si lipsa compromisului atunci cand vine vorba de calitatea produselor. Din punctul meu de vedere, piata de restaurante este in plina perioada de dezvoltare. Cred ca ar trebui sa punem mai mult accent pe bucataria romaneasca, interpretata intr-un stil modern, si pe promovarea preparatelor traditionale, folosind ingrediente locale. Avem mult potential uman, avem Chefi talentati si creativi si, mai ales, clienti din ce in ce mai dornici de experiente savuroase. Ceea ce ne lipseste este o forma de organizare, pentru a obtine mai mult suport si implicare atat din partea proprietarilor de restaurante, cat si din partea autoritatilor.
Restocracy: Care este strategia restaurantului pe care il conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Marius Baban: Ne dorim sa ne pastram pozitia de lider in topul celor mai bune restaurante din tara si sa le oferim clientilor nostri servicii si experiente pe masura brandului international pe care il reprezentam. Vom pune, ca si pana acum, mult accent pe loializarea clientilor prin intermediul programului Rewards lansat in urma cu doi ani, program ce aduce numeroase beneficii celor care raman alaturi de brandul Hard Rock Cafe. Pe zona culinara, ne propunem sa diversificam oferta de produse si sa adaugam meniuri semnate de Chef Corneliu Carstea pe perioade limitate de timp, pentru a da o nota autohtona meniului cu specific international. Vom promova mai intens si echipa noastra de barmani talentati, care vor completa experianta preparatelor culinare cu bauturi si cocktailuri rafinate. In ceea ce priveste evenimentele muzicale, ne propunem sa aducem pe scena Hard Rock Cafe, si in anii ce vor urma, cei mai buni artisti pe plan local si international.
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Marius Baban: Avem la baza un sistem complex de management care include si o importanta componenta de evaluare, dezvoltare, recompensare si promovare a angajatilor de pe toate nivelele ierarhice. Avem un sistem de bonusare pentru manageri, programe de tip incentive pentru toti angajatii, cum ar fi participarea la inaugurarea unor restaurante Hard Rock Cafe din alte tari sau concursuri care au ca premii excursii in strainatate. De exemplu, doi angajati castigat o vacanta all inclusive de o saptamana la Miami in decembrie, pentru ca restaurantul nostru a vandut cele mai multe bratari in scop caritabil din intreaga retea.
De asemenea, avem un program bine structurat de training pentru toti angajatii, team-building-uri si un manager care se ocupa doar de planul de dezvoltare al tuturor. In plus, exista posibilitatea de avansa in cadrul companiei pe pozitii de middle si top management, iar pozitia pe care o ocup eu, este dovada reala ca se poate.
Hard Rock Cafe - Parcul Herastrau (intrarea Kiselev)