Harta Boemei Bucurestene
Un proiect Restocracy – propunere de parteneriat
Boema Bucurestiului (nume provizoriu) este un proiect care isi propune sa cartografieze si sa documenteze unitar toate spatiile boeme ale Bucurestiului (incinte si exterioare), in functie de tipologia de public care le frecventeaza: boema culturala (literara, artistica etc.), boema academica, studenteasca, boema corporatista (bobos), institutionalizata (publicitarii, industriile creative, ale spectacolului etc.), media, a subculturilor (hipsteri, rockeri, minoritati, antisociali etc.) etc.
Va rezulta o lista a tuturor spatiilor care se incadreaza intr-o definitie operationala a boemei care urmeaza a fi construita impreuna cu cativa specialisti recunoscuti din domeniile stiintifice si culturale care revendica acest concept (sociologie, antropologie, istorie etc.). Spatiile vor fi grupate conform criteriilor care vor reiesi din aceste studii: consum (restaurante, cafenele, terase, ceainarii etc.), spatii pentru evenimente culturale (conventionale sau neconventionale), spatii profesionale, spatii ad-hoc si atipice etc.
Obiectivul final al proiectului este sa depistam liderii si influentatorii tuturor grupurilor care compun boema si sa asiguram o legatura solida si permanenta cu acestia, in vederea valorificarii potentialului comercial al acestei resurse, inclusiv o „banca de date” operationala si actualizata in timp real a „boemei” si „boemilor”.
Dezvoltari ulterioare ale proiectului prevad repertorierea si documentarea tipurilor de activitati si evenimente care au loc in aceste spatii boeme (sociale, culturale, artistice, profesionale, de alta natura), precum si realizarea unui catalog cu profilurile personajelor-cheie ale tuturor tipurilor de boema. Toate acestea la un loc vor intregi procesul de cartografiere a boemei.
Produsele proiectului
- Un site Web (bohema.space) care va cuprinde, in timp, toate informatiile relevante despre boema: locuri (spatii), activitati si evenimente, personaje/ personalitati, articole, documentatie etc.
- Un album de arta fotografica, „Bucurestiul Cultural Neconventional”, ce va include cele mai reprezentative spatii din Bucuresti in care au loc evenimente culturale neconventionale
- Un album de arta fotografica ce va include personajele-cheie ale boemei bucurestene (din toate categoriile reprezentative)
- „Jurnalul Boemei” (va primi o denumire comerciala) – o serie de articole de naturi diferite care vor documenta toate activitatile din cadrul proiectului, inca de la inceput, grupate intr-o entitate publicistica de tip jurnal. Data fiind natura obiectului de studiu (subculturi, grupuri sociale, tipologii de consum etc.), este de asteptat ca acestea sa aiba o audienta mare si sa tina in permanenta proiectul si sponsorii lui in atentia publicului si a pietei.
Dezvoltare si institutionalizare
- Proiectul poate sa fie extins si replicat cu usurinta la alte orase, cu costuri semnificativ mai mici
- Proiectul poate sa fie cu usurinta institutionalizat intr-o entitate distincta, cu personalitate (inclusiv juridica) si cu administrare distincte.
Finantare si sponsori Faza I:
Sponsorii pot finanta:
- Proiectul integral: 15,000€ (sponsor unic – cu exceptia Albumului, care e finantat separat)
- O categorie distincta de boema: culturala, artistica, literara, subculturi (hipsteri, rockeri, antisociali etc.): 3-5,000€, in functie de dimensiunea si anvergura studiului
- Sponsori generali ai proiectului – pachete de cate 2,000€.
Detalii: gb@restocracy.ro
George Butunoiu