Marius Sucala-Cuc e in industria hoteliera de mai bine de 4 ani, de cand activeaza ca General Manager al Hotel Snagov Club. Are 33 de ani si pana sa ajung in Horeca a activat si in Retail, iar la inceputul carierei in industria IT&C.
Partea frumoasa a job-ului sau este faptul ca Snagov Club este o locatie cu totul si cu totul speciala, astfel incat are parte de oaspeti fantastici, iar in aceasta perioada a avut placerea sa poata colabora cu cei mai mari si renumiti Chefi din tara, in parteneriate care au avut ca finalitate evenimente extraordinare, despre care se vorbeste inca, chiar si dupa mai multi ani.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Marius Sucala-Cuc: Cu siguranta vor aparea concepte noi si cu siguranta mancarea din farfuriile clientilor se va imbunatati extrem de mult. Indiferent de modificari si de natura acestora, in final, vor duce la farfurii mai gustoase in fata clientului, pentru ca vremea in care detaliile nu contau a luat de mult sfarsit.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Marius Sucala-Cuc: La fel cum a afectat tehnologia businessurile si in ultimii 5-10 ani, adica foarte mult. Nu cred ca schimbarea va incetini in vreun fel, ba mai mult, posibil sa ia o amploarea si mai mare. Cred ca tehnologia va ajuta mult in experienta clientilor si cred ca va ajuta extrem de mult la personalizarea serviciilor.
Noi includem foarte mult tehnologia in tot ceea ce inseamna Snagov Club si increcam sa fim in pas cu timpul. Acum cativa ani am fost printre primele hoteluri din tara care am inclus un tur virtual complet in Google Street View. In luna august am implementat tehnologia Handy, prin care fiecare camera a hotelului este dotata cu un telefon mobil, care permite acces instant la internet si apeluri nelimitate local si international, plus o comunicare directa si facila cu noi.
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Marius Sucala-Cuc: Cred ca majoritatea localurilor vor merge inspre o ambianta familiala si apropiata de client, iar prin amenajari si mobilier se va incerca cat mai mult iesirea din tipar si apropierea directa fata de oaspeti.
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Marius Sucala-Cuc: Restaurantele care vor incerca in fiecare zi sa ofere o experienta unica vor ramane, iar cele care se vor complace in mediocritate vor avea o problema. Din punctul meu de vedere, in acest moment sunt mult prea multe inchideri de restaurante, ceea ce inseamna fie ca sunt si prea multe deschideri, fie ca sunt prea multe persoane care intra in aceasta industrie fara a-si face toate calculele necesare inainte de investitie.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Marius Sucala-Cuc: Furnizorii trebuie mereu sa incerce sa fie cat mai aproape de localuri si chiar sa incerce sa intuiasca nevoile restaurantelor si, implicit, ale clientilor. Scopul lor final trebuie sa fie, de asemenea, crearea unei experiente unice clientilor. Sunt foarte multe produse greu de gasit in Bucuresti si sunt unele imposibile de gasit, cel putin imposibil de gasit in termen scurt.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Marius Sucala-Cuc: Concurenta neloiala vine de la acei competitori care nu joaca cinstit, respectiv care fac evaziune fiscala si au angajati pentru care nu se platesc contributii sociale. Acesta este singurul tip de concurenta neloiala, in rest, absolut toata concurenta este benefica si cu cat mai multe restaurante bune si excelente vor fi, cu atat mai repede vom reusi sa avem clienti „educati”, care sa aprecieze corect calitatea unui restaurant.
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Marius Sucala-Cuc: Se intampla ca cele mai multe reprosuri sa fie in partea de servicii pentru ca nu mai exista scoli de specialitate sau multe optiuni pentru training-uri de specialitate si, astfel, meseria nu mai este vazuta ca o meserie, ci ca o perioada de trecere in viata fiecarui anagajat. Pe langa scolile de specialitate, serviciile trebuie sa creasca cu ajutorul proprietarilor si managerilor de restaurante. Este o industrie in care angajatii isi schimba des jobul si, daca ar ramane de la fiecare loc de munca cu cate ceva, am avea servicii mult mai bune.
Totusi, tind sa cred ca serviciile in Romania sunt superioare multor tari din Europa de Vest, dar, spre exemplu, lipseste cu desavarsire zambetul de pe buzele oamenilor si bucuria de a veni la munca in fiecare zi. Aceste doua aspecte, insa, au la fel de mult de a face cu industria Horeca, cat au si cu societatea si traditia noastra ca natiune.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Marius Sucala-Cuc: Franta din punct de vedere culinar, America din punct de vedere al serviciilor, iar Italia si Spania din punct de vedere al interactiunii sociale pe care le ofera aproape fiecare loc in care poti sa mananci ceva. Astfel mi-as dori ca in Romania sa se regaseaca un mix din cele de mai sus.
Restocracy: Care este strategia restaurantului/lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Marius Sucala-Cuc: Scopul nostru la Snagov Club este sa putem sa gasim in fiecare zi si fiecare luna un lucru pe care putem sa il imbunatatim la noi. In fiecare an aducem ceva nou in conceptul nostru si incercam sa gasim dezvoltarea in termen mediu si lung.
Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Marius Sucala-Cuc: Ne diferentiem prin locatie si prin calitatea serviciilor. Vrem sa personalizam servicile cat mai mult si sa oferim fiecarui oaspete o experienta unica.
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Marius Sucala-Cuc: Retinerea angajatilor buni este cel mai important aspect in ceea ce priveste gestionarea resurselor umane. Ne-am propus sa fim cel mai bun angajator din zona si eu spun ca am si reusit sa facem acest lucru. Masura este una simpla si clara: cerem si oferim respect angajatilor. In industrie este nevoie de oameni care sa aiba o capacitate de lucru foarte mare, iar cerintele clientilor nostri sunt cele mai mari. Respect foarte mult munca angajatilor nostri si astfel ei vor respecta oaspetii.
Referinte
Snagov Club au intrat pe lista marilor restauranteOri nu am avut eu deloc noroc când am fost eu ultima dată la Snagov Club, acum patru ani, ori chiar și-au ridicat ei semnificativ standardul la...