Va rog sa fiti atenti la ambianta sonora din restaurante, acolo se poate face diferenta referitor la cat de autentici si priceputi sunt managerii respectivi cand se gandesc la satisfactia clientilor. Ambianta buna inseamna decor, servire si muzica, in armonie. Retailerii mari stiu asta si apeleaza la consultanti care au studiat efectele muzicii din magazine asupra starii clientilor si le propun playlist potrivit pentru starea pe care vor sa o creeze.
Cu atat mai mult ar trebui sa fie atenti la asta managerii marilor restaurante. Ceea ce cred ei ca “merge” nu se potriveste prea des cu profilul clientilor lor. Iata, de exemplu, Zexe Aviatorilor: casa boiereasca, atmosfera clasica, clienti eleganti, iar din boxe (de buna calitate) se aude Mirabela Dauer. Chelnerul caruia i-am sugerat sa o schimbe sau sa o opreasca a ridicat din umeri, spunand ca asa e playlistu’. Sau, Uptown, aflat foarte aproape, unde am mers ca sa scapam de chinurile audio de dincolo. Aici a fost la inceput muzica lounge ambientala, dupa care a urmat o portie de bumpzi bumpzi numai buna de oprit conversatia. Am semnalat asta chelnerilor, cel care parea sef a spus la fel, ca asa e playlistul si ca am prins noi partea asta mai rea. Adica, zeflemea, altfel nu stiu cum sa-I zic. Omul a crezut ca e neimportant si ca observatia noastra era de forma, probabil, asa cum fac multi altii, pentru confortul lor si in dauna satisfactiei clientilor. Daca nimeni nu a zis nimic pana acum, nu e cazul sa se gandeasca ei la asta.
Ca sa inchei intr-o nota pozitiva, am sa spun de bine despre muzica jazz si clasica pe care o are Omer la localul lui cu atmosfera calda de pe Calea Victoriei, langa Casa de Moda Venus.
Pana la urma, cei care vor sa faca restaurante bune sunt in business de relationare si mai degraba s-ar lipsi de muzica, decat sa aleaga una care impiedica buna conversatie.
Comentarii (1)
După cum vad jos societatea de muzica clasica probabil că puneți și voi accentul mult . Daca atitunea ospătarilor a fost cu ton arogant sau ai fost combătut că nu ai dreptate sau alte răspunsuri aiurea te înțeleg dar în cazul în care răspunsul a fost politicos chiar nu ai dreptate. Tu ești client in restaurant dar nu ești singur și cel mult daca as lucra într-un restaurant unde tu ai veni și mi-ai spune de muzica (pe un ton normal , vesel ) as incerca sa dau un next sau as transmite celor din conducere feedbackul tau. Daca tonul tau ar fi unul arogant nu as face minimul de efort. Sistemele de sonorizare au început să fie mult mai moderne și nu chiar oricine poate sa „umble” la ele sa schimbe melodiile. Sunt softuri automate de radio dj sau internet media playere care nu sunt chiar așa de ușor accesibile ospătarilor. In rest cred că ești de accord cu mine că fiecare restaurant e liber să aleagă muzica pe care dorește să o difuzeze în locație în egală măsură cu alegerea scaunelor sau a meselor . A decizia lor de a pregăti cadrul ospitalier după cum considera ei iar tu ca client dacă ești absurd după ce ți se întâmplă odată scrii despre asta . Daca constați că în mod repetat într-un loc că muzica nu este ce îți dorești tu poti solicita cartea de vizita a unui manager cu care probabil ai putea purta o altfel de discuție iar daca nu se rezolva poți evita acel loc și să scrii articole despre el . Până atunci cred că ai trecut de anii tinereții și esti maxim de cârcotaș .