La Finca by Alioli
www.facebook.com/LaFincaAlioli
La Finca by Alioli îți aduce aminte că viața e frumoasă și bună la gust…
Îmi place întotdeauna să merg la restaurantele în care amenajările sunt făcute de către cei de acolo, nu de cine știe ce arhitect sau designer celebru. Nu am nimic cu cele în care s-a investit o avere în felul în care arată și , doar că eu mă simt mai bine și mai în largul meu în cele mai „naturale”.
La Finca by Alioli e unul dintre acestea, în care îmi place să mă duc și în care mă simt ca acasă. Mi-l și imaginez pe Sorin Barbu, stăpânul locului, găsind cine știe pe unde mai umblă el prin lume câte un obiecțel care-i place, și îl cumpără cu câțiva Euro, gândindu-se că o să-l agațe pe undeva în restaurantul lui.
La ultima vizită, înainte de pandemie, era închisă grădina din spate, așa că acum a fost o reconfortantă surpriză să o văd frumos amenajată, și poate chiar mai plăcută decât terasa mare, cea pe care o cunoaște toată lumea. Fiindcă aceasta mai mică e neacoperită, colorată, plină de lumină, din care poți vedea un amestec impresionant de București vechi, de cărămidă, cu unul foarte înalt și îngust, din oțel și sticlă. Un fotograf bun ar fi scos ceva mult mai de efect decât am reușit să surprind eu, însă imaginația poate face restul trebii.
Și încă ceva de ținut minte la La Finca by Alioli: peștele și fructele de mare! Se știe că de câțiva ani au apărut în București restaurantele de pește adus direct din mare. Cu o mică întârziere de o zi, două, adică puțin semnificativ ca să facă vreo diferență de gust față de ce ai putea mânca direct pe țărmurile Greciei, Spaniei, Franței, Portugaliei sau de pe unde mai vin acești pești.
Or, Sorin Barbu e unul dintre acești puțini oameni; el aduce în București peștii prinși în Valencia doar cu o zi în urmă. Îi vinde la pescăria lui din Pipera, La Pescaderia, însă câțiva ajung și în Grigore Alexandrescu. Adică pești și fructe de mare mai proaspete și mai bune decât te-ai aștepta dacă nu ai ști despre celălalt business pescăresc al lui Sorin.
A fost bun tot ce am mâncat la ei, ca de fiecare dată. Copiii care te serveau la fel de plăcuți, naturali și cu chef de treabă, așa că statul la ei s-a prelungit cu mult, mult peste ce ar fi trebuit să facă un om care mai și lucrează în timpul zilei. Dar a meritat.
La Finca by Alioli e un restaurant așezat, liniștit, fără nimic ostentativ, în care îți aduci aminte că viața e frumoasă și bună la gust. Sunt sigur că va fi la fel și peste ani și ani… (GB – mai 2021)
Un restaurant spaniol adevarat
Nu am mai scris de mult despre restaurantul La Finca by Alioli, desi am fost la ei de mai multe ori. Am vazut de mereu cate o mica schimbare. Nu semnificativa, dar de fiecare data in bine. Mai ales in ambianta, pentru ca mancarea si serviciile au fost bune de fiecare data, mai ales in ultimul an. Asa, la nivel de detaliu, mi se pare mai bun acum acest restaurant, se vede grija cu care se ocupa de el, si chiar preocuparea de a mai imbunatati cate ceva in permanenta, pe ici, pe colo.
Au bucatarie spaniola clasica. Nu se baga in gastronomia fina, si cred ca bine fac, pentru ca bucataria spaniola e atat de mare, incat adesea nu merita riscul unei schimbari doar pentru orgoliul de a avea si tu un fine dining. Am mancat de toate la ei, si au fost bune. Au adus si porc iberic in ultima vreme, si acesta trebuie neaparat incercat.
In rest, toate bune la La Finca. Restaurantul-terasa e frumos, fetele sunt inimoase si te servesc cu grija, preturile rezonabile, lumea vine de cand stiu eu restaurantul. Le va fi bine si de acum inainte, sunt sigur! Si inca ceva: au inchis restaurantul Alioli din Popa Tatu, primul pe care il deschisesera. Acum e unul… (citește tot)
Bucataria La Finca by Alioli
Terasele La Finca by Alioli
Bucureștiul văzut din grădina spaniolă
Referinte
România e calificată pentru prima dată pe tabloul final al Campionatului Mondial de Paella, care va avea loc pe 20 septembrie, de Ziua Internațională a Paella. Țara noastră este reprezentată...
Restaurante spaniole se deschid si se inchid in Bucuresti, Alioli isi vede de treaba...Alioli, restaurantul spaniol de pe Popa Tatu, chiar unde se taie cu Stirbei Voda, a fost primul deschis, cu m...
Sorin Barbu este proprietarului restaurantelor Alioli si La Finca by Alioli. Sorin Barbu a urmat cursurile Facultatii de Turism a Universitatii Dimitrie Cantemir, dar ulterior a mers in Spania, unde a...
Sorin Barbu este proprietarului restaurantelor Alioli si La Finca by Alioli. Sorin Barbu a urmat cursurile Facultatii de Turism a Universitatii Dimitrie Cantemir, dar ulterior a mers in Spania, unde a lucrat in domeniul ospitatalitatii peste 7 ani. La intoarcerea sa in tara, ajutat de experienta profesionala si cea de viata dobandite acolo, a decis sa isi deschida propriul restaurant in Romania.
Prima locatie (Alioli) este deschisa de 8 ani, iar cea de-a doua (La Finca) este deschisa de 4 ani, dar intre timp a existat si un bar de tapas, deschis in Centrul Vechi al Bucurestiului.
In viitorul apropiat, Sorin Barbu v-a deschide si o pescarie in Pipera, cu peste importat direct din Spania si Portugalia, care va veni de la piata de peste din Barcelona si Madrid. Dorinta sa este de a aduce exact aceleasi produse care se gasesc si in Spania.
Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?
Sorin Barbu: Parerea mea este ca se vor inchide foarte multe restaurante, foarte multe! Mi-as dori sa vad restaurante romanesti foarte bune, precum Mahala. Evident ca va fi o crestere a restaurantelor cu specific japonez, la fel cum a fost in trecut cu cele libaneze (orientale).
Noi avem si trei masini de street food si cred ca si acest val se va dezvolta in viitor.
Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?
Sorin Barbu: Noi am achizitionat anul acesta sisteme de walkie-talkie si de comanda, pentru ca avem o terasa mare, iar deplasarea poate fi dificila cand locatie este la capacitate maxima. Asadar, avem nevoie de tehnologie, ne ajuta foarte mult!
Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?
Sorin Barbu: Eu vad o crestere in zona street food market-urilor. Acolo unde se intalnesc mai multe tipuri de bucatarii si poti sa gusti cat mai multe in acelasi loc, unde este un pic de muzica, de atmosfera, un bar. Practic, o locatie mai mare unde se face o combinatie intre cina si petrecere, si unde poti gusta mai multe tipuri de mancare, adica vii pe la ora 20.00 si pleci pe la 2-3 dimineata.
O locatie unde sa fie atmosfera, mancare din diverse bucatarii nationale, dar si preturi mici!
Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?
Sorin Barbu: Cele care n-au pus mana pe pix si hartie si nu au facut un calcul serios si nu au dezvoltat un business serios, cu preturi reale, sustenabile. Dar si cele care nu isi pastreaza personalul. Clientii fideli, vazand aceleasi persoane care servesc, se vor bucura pentru ca le ofera sentimentul de stabilitate si incredere in acea locatie.
Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?
Sorin Barbu: Noi aducem majoritatea produselor din Spania (70-80 %). Fiind restaurant cu specific spaniol, nu putem sa luam din alte parte: jamonul, branza, fructele de mare etc. Astfel, importam direct produsele spaniole. Mergem saptamanal, sau la doua saptamani, si ne achizitionam noi produsele, direct de acolo.
Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?
Sorin Barbu: Cine nu da bon fiscal, dar nu vor mai tine mult aceste practici pentru ca vor fi descoperiti mai devreme sau mai tarziu de catre ANAF!
Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?
Sorin Barbu: Eu cred ca trebuie sa fie un respect din ambele parti, si din partea clientului, dar si a ospatarului. In primul rand, cand intri intr-un restaurant trebuie sa dai „Buna ziua”, pentru ca nimeni nu trebuie sa stea cu capul jos si sa te serveasca, nimeni nu este sluga.
La noi, majoritatea angajatilor sunt persoane care au lucrat in Spania si, revenind in tara, vin la noi sa se angajeze. Fiind primul lor loc de munca de la reintoarcere, isi doresc sa se integreze intr-un mediu asemanator cu ce era in Spania, si chiar se simt ca acolo. Iar noi reusim sa mentinem aceasta unitate a echipei si sa ii fidelizam, incat sa nu avem probleme de fluctuatie in acest sens.
De aceea, este un avantaj pentru clienti, pentru ca avem personal care cunoaste foarte bine Spania si traditiile culinare spaniole si angajatii pot face fata intrebarilor clientilor, cunoscand foarte bine preparatele bucatariei din Spania.
Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?
Sorin Barbu: Evident, Spania! Recent, intr-un clasament mondial Spania era pe primul loc al celor mai bune si variate restaurante, avand cele mai multe locatii cu stele Michelin.
Restocracy: Care este strategia restaurantelor pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?
Sorin Barbu: Vom deschide o pescarie, dar o pescarie ce va avea exact aceleasi produse ca in Spania. Pentru ca exista o piata de peste din care se aprovizioneaza intai spanioli, portughezi, apoi olandezii, nemti s.a.m.d. – asa cum fac si italienii, care isi pastreaza materia prima de calitate pentru ei –, iar pentru noi (Romania) si pentru bulgari raman doar produsele mai slabe.
De aceea, noi vrem sa aducem toate produsele pe care le poti gasi in Spania, pe piata lor. Iar acest proiect il vom inaugura in februarie 2018 in Pipera Plaza.
Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?
Sorin Barbu: Din pacate, competitia pe zona restaurantelor spaniole este foarte mica in Bucuresti. Suntem trei restaurante, doua ale noastre si Pata Negra, care este foarte bun, un restaurant situat in zona de lux a gastronomiei spaniole. Noi ne-am situat pentru clientela de mijloc. Noi mergem foarte mult pe paella.
Este greu sa faci mancare spaniola pentru ca trebuie oameni priceputi, cu salarii mari. Bucataria spaniola nu este atat de raspandita ca cea italiana, unde materia prima se poate gasi in tara. Pizza si pastele sunt cele mai cautate produse!
Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?
Sorin Barbu: Imi fidelizez angajatii mai ales financiar pentru ca la acest stimul raspund cel mai bine. In trecut am facut si training-uri, dar acum nu mai facem. Mi-as dori sa facem mai multe training-uri cu angajatii pentru ca tot timpul pot invata ceva nou.
La Finca by Alioli - Str. Grigore Alexandrescu, nr. 77
Comentarii (6)
Mancarea si chelnerii lasa de dorit, amabilitate lipsa, formulele de politete nu se folosesc. La masa nu ne au pus toate cele si nici fafurie separata pt scoici la Paella. Sunt locatii in Buc. fara pretentii unde se poate manca Paella mult mai gustoasa. Nu vom mai reveni cu siguranta! 🙁
Exact așa e tot ce ai spus ,eu as mai spune și prețurile care le au ……
Dezamagitor, mi-au stricat seara!! Ospatarii nu respecta nici bunele maniere.
Amabilitatea lasa de dorit, nu inteleg de ce ospatarii nu au respectat bunele maniere in timpul servirii mesei si la sfarsit, nu am auzit acele expresii clasice de bun simt ( cea cu pofta buna etc)….imi pare rau ca am venit , mi-au stricat seara cu sotia.
Nici pe masa nu ne-au pus tot ce trebuie, asa cum ar fi fost normal, nu am primit apa sau farfurii resturi scoici pt Paella …asa cum se obisnueste la nivelul restaurantului dvs.
Nu ne gandeam ca ne vom simti asa de rau, sper sa imbunateasca serviciile.
Exact așa e tot ce ai spus ,eu as mai spune și prețurile care le au ……și așa patron așa amgajați
Oribila mancarea! O rusine fara margini! Totul prajit in multa grasime, jumari servite ca friptura de „porc iberic”, cartofi zemuind de ulei, salata cu rosii stricate, creveti plutind in untura. Ceva mai rau nu cred ca exista in Bucuresti. Pentru mancarea data inapoi au cerut bani, cu nerusinare!
Oribil!!!!
12 persoane la masa, 12 persoane cu o intreaga zi de Sambata petrecuta in baie